وزیر بهداشت گفت : شجربان تا حداکثر سه ماه آینده به کشور باز می گردد و در ایران به ادامه درمان خود می پردازد.

دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در خصوص آخرین وضعیت بیماری  محمد رضا شجریان گفت : وی به سرطان کلیه مبتلا است که  با گذشت پانزده سال از این بیماری، سرطان به متاستاز دچار شده که به مغز هم تهاجم داشته  است .

 دکتر هاشمی در خصوص این بیماری ( متاستاز ) گفت : سلول‌های سرطانی گاهی از تومور اولیه جدا شده و وارد جریان خون یا سیستم لنفاوی (سیستمی که مولد، ذخیره‌ کننده و حامل سلول‌هایی است که با عفونت‌ها مبارزه می‌کنند) می شوند. سلول‌های سرطانی به این شکل به دیگر بخش‌های بدن سرایت می‌کنند که خوشبختانه  در حال حاضر وضعیت  آقای شجریان خوب است که با پرتودرمانی و شیمی درمانی با این بیماری مقابله می شود و  روند درمانی به خوبی صورت میگیرد و طی آخرین تماسی که من با وی داشتم، مشخص شد تا دو ، سه ماه آینده به ایران بازمیگردد و روند درمانی خود را در کشور ادامه می دهد.

وزیر بهداشت در پایان افزود : بنده خیلی جدی پیگیر وضعیت درمان استاد هستم و حال وی را مدام جویا میشوم.

در  ادامه گفتگویی داشتیم با مجید پازوکی یکی از دوستان و اطباء نزدیک به محمد رضا  شجریان.

 

آخرین وضعیت سرطان محمد رضا شجریان از زبان وزیر بهداشت

 

وی در مورد بیماری شجریان گفت : شجریان بیماری خود را به عنوان یک میهمان و دوست تشبیه می کند، حال عمومی شجریان خوب و مثل همیشه قوی و استوار است  و  روند شیمی درمانی تا این زمان موفقیت آمیز بوده و انشاء لله تا دوماه آینده به کشور بازمیگردد و کلیه چپ به متاستاز دچار شده است.

پازوکی با اشاره به اینکه بیماری آقای شجریان سالهاست با وی همراه است، افزود: حتی برخی از دوستان نزدیک استاد از بیماری وی خبر نداشتند چرا که استاد دوست نداشت مردم را نگران کند و در این سالها بهترین کنسرت های خود را برگزار کرد.