سیاوش محبی دقایقی پیش در شرق استان تهران در خصوص اوضاع ترافیکی محورهای مواصلاتی هراز، فیروزکوه و امام رضا (ع) اظهار داشت: ترافیک در محورهای هراز و فیروزکوه نیمه‌سنگین، اما تردد خودروها روان است.

وی افزود: با توجه به بازگشت مسافران از دور نخست مسافرت‌های نوروزی، ترافیک نیمه‌سنگین را در محور امام رضا (ع) هم شاهد هستیم.

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران ادامه داد: هیچ‌گونه گره ترافیکی در محورهای هراز و فیروزکوه وجود ندارد و مسافران با سرعتی ثابت در حال حرکت هستند.

محبی بیان اینکه تاکنون حادثه قابل توجهی در محورها رخ نداده است، گفت: دقایقی پیش با گشت هوایی حوزه محورهای شرق استان تهران را بررسی کردیم و هیچ مشکلی در خصوص بازگشت مسافران وجود ندارد.

وی در خصوص تمهیدات لازم برای یک‌طرفه شدن محور هراز در صورت ایجاد ترافیک سنگین در این محور تصریح کرد: در حال حاضر، برنامه‌ای برای یک‌طرفه شدن محور هراز وجود ندارد، اما در صورتی که ترافیک سنگین شود، محور هراز از رودهن به سمت آب‌اسک یک‌طرفه خواهد شد.

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران افزود: به مسافران توصیه می‌شود به گونه‌ای سفر خود را برنامه‌ریزی و مدیریت کنند که قبل از روزهای پایانی تعطیلات به مقصد خود برسند.

محبی ادامه داد: هم‌وطنان با برنامه‌ریزی بازگشت خود را به گونه‌ای مدیریت کنند تا در روز طبیعت در منزل و شهر خود باشند و به دامن طبیعت بروند.

وی تصریح کرد: مسافران برای رسیدن به مقصد از عجله و شتاب پرهیز کنند و با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی سفری ایمن را برای خود و همراهانشان رقم بزنند.

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران اضافه کرد: با توجه به اینکه سفر طولانی در راه بازگشت باعث خستگی بیش ‌از پیش رانندگان می‌شود، برای بازگشت دو تا سه برابر زمان عادی وقت در نظر بگیرند و هر زمانی که احساس خستگی کردند، از ادامه سفر خودداری کنند و با توقف وسیله نقلیه به استراحت بپردازند تا بعد از استراحتی کوتاه به مسیر خود ادامه دهند.