اعلام نقاط بیشتر حادثه خیز در پایتخت

گروه اجتماعی، احمد دنیامالی رییس کمیته عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با تاکید بر این که برای رفتارسازی ترافیکی باید به صورت ترکیبی اقدام شود، عنوان کرد: برای هدایت مردم به سمت حرکت بین خطوط، رعایت سرعت مطمئنه یا استفاده از کمربند ایمنی باید از اقدامات سلبی و اعمال قوانین سود جست. باید مردم را متوجه این نکته کرد که برای ایمنی خودشان و کاهش 700 نفری تلفات تصادفات تهران که بیشتر شامل موتورسواران می شود، قوانین را رعایت کنند.

 

رییس کمیته عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برخی از اصلاحات و تغییرهایی که در خیابان ها و بزرگراه ها ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: نباید از یاد برد که برخی از این تغییرات و اصلاحات خود منجر به  ایجاد رفتارهای غیر ترافیکی یا ایجاد ترافیک می شود.

وی با اشاره به این که شکل شهر تهران به صورت ارگانیک شکل گرفته است، گفت: لذا برخی از دسترسی ها در شهر تهران به گونه ای است که از نظر مدل مهندسی ترافیک کارآیی ندارد.

تاکید بر رفتار ارشادی پلیس در حوزه ترافیک

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که رفتار ارشادی پلیس از رفتارهای حاکی از جریمه بسیار موثرتر است در ارتباط با تراکم تصادف در نقاط مختلف پایتخت، گفت: بزرگراه های تهران بیشتر شاهد تصادف های شدید و منجر به مرگ است اما تعداد تصادف ها به ویژه تصادف موتورسوارها در مرکز شهر بیشتر است.

دنیامالی در پایان با تاکید براین که برنامه ریزی در حوزه فرهنگی برای تغییر رفتارهای ترافیکی می تواند بسیار اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در حال حاضر انتظار شورای شهر از حوزه فرهنگ و تاثیر آن در حوزه های ترافیکی و حمل و نقلی شهر برآورده نشده است و باید بیشتر در این حوزه عمل شود.