مرتضی رحمانی‌موحد پیش از ظهر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران اظهار کرد: سال 95 و ورود به آن و برنامه ششم توسعه، دولت یازدهم فضایی را در کشور حاکم کرد که ثمرات و نتایجی برای نظام جمهوری اسلامی و این سرزمین دارد.

وی افزود: سال 95 سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شد که نخستین سال و برنامه‌ای که مقام معظم رهبری در بیانات ابلاغی برنامه ششم در بند پنجم به صورت روشن و واضح این مسئله را بیان کردند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی شالوده‌ای براساس توانمندسازی مردمی است و آنچه تقویت و تاثیر‌گذاری را در این زمینه دارد حضور و مشارکت بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه بعد از 15 فروردین‌ماه امسال سیل بزرگ و گروه‌های بی‌شمار بازدید‌کننده وارد کشور می‌شوند و از جاذبه‌های کشور دیدن می‌کنند، اضافه کرد: با همت فعالان و دوستداران صنعت گردشگری زمینه تحول اقتصادی در کشور باید فراهم شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به موقعیت ویژه گردشگری مازندران اظهار کرد: مازندران دارای پنج ویژگی خاص است که سبب حضور گردشگران به این استان می‌شود که نخستین ویژگی آن قرار گرفتن در جوار پایتخت است که می‌تواند در سفر و گردشگری سرمایه‌گذاری بزرگی برای استان شود.

این مسئول ادامه داد: همچنین به دلیل داشتن مواهب طبیعی، دریا و جنگل، مسیر طریق الرضا (ع)، وجود حجم بالای مهمانان غیربومی، ظرفیت بالای گردشگری روستایی و تاریخی، فرهنگی دیگر مزیت‌های این استان است که باید به آن رونق داده شود تا گردشگری با توسعه اقتصادی در این استان فراهم شود.

رحمانی‌موحد اظهار کرد: در ستاد هماهنگی خدمات سفر در کشور برای نوروز امسال، 6 شهر برتر در خدمات امور شهری با کمک وزارت کشور معرفی می‌شوند که فرصت اعلام استان‌ها برای این شهرها تا 25 فروردین‌ماه است.

وی خاطرنشان کرد: براساس آمارها از 28 اسفندماه تا 10 فروردین ماه جاری، بالغ بر 46 میلیون نفر شب اقامت در کشور داشته‌ایم که تا امروز 5 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره فعالیت دستگاه‌های نظارتی نیز با بیان اینکه 44 هزار نظارت و بازرسی در کل کشور انجام شد، گفت: بازدید از اماکن تاریخی، مذهبی و فرهنگی با  67.5 میلیون نفر، رشد 47 درصدی نسبت به سال قبل داشته‌است.