وضعیت ترافیک در محورهای بر تردد کشور

سردار تقی مهری صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران در محل عوارضی امامزاده هاشم (ع) واقع در محور رشت- قزوین با اشاره به افزایش حجم سفر در تعطیلات نوروزی اظهار کرد: متاسفانه ظرفیت جاده های کشور، توان تحمل این حجم ماشین را ندارد.

وی با بیان اینکه در اکثر محورهای مواصلاتی جو ناپایدار حاکم است تصریح کرد: وجود بارندگی و افزایش سفر موجب ترافیک در جاده ها شده و زمان سفر را تا دو برابر افزایش داده است.

سردار مهری از ترافیک نیمه سنگین در محورهای چالوس و هراز و رشت - قزوین خبر داد و گفت: با توجه به حجم تردد، در ساعات آینده حجم ترافیک در این محورها سنگین می شود.

وی افزود: در سایر محورهای مواصلاتی نیز شاهد ترافیک بالا و روان هستیم.

رئیس پلیس راهور اعلام کرد: جاده استان های قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران و فارس بیشترین تردد را در دو روز گذشته داشته اند.

سردار مهری ادامه داد: همچنین اصفهان و خراسان رضوی در روزهای گذشته شاهد بیشترین حجم سفر بوده اند.

وی با تاکید بر انتخاب زمان مناسب برای سفر و در خواست از رانندگان برای موکول نکردن زمان بازگشت به روز آخر تعطیلات خاطرنشان کرد: متاسفانه موکول کردن زمان سفر به روزهای آخر تعطیلات نه تنها باعث بالارفتن حجم ترافیک می شود، بلکه میزان تخلفات و تصادفات نیز بالا می رود.

سردار مهری عدم رعایت حق تقدم را جزو مواردی دانست که در سال ۹۵ موجب افزایش تصادفات فوتی و جرحی شده و افزود: متاسفانه در نوروز امسال شاهد بیش از ۳۰۰ نفر فوتی در تصادفات جاده ای بوده ایم.

رئیس پلیس راهور همچنین از ورود یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو به چرخه ترافیک خبر داد و گفت: یک میلیون گواهینامه جدید صادر شده که همین امر یکی از دلایل افزایش سفر در نوروز امسال بوده است.