صحن حضرت زهرا(س) در حرم علوی افتتاح شد

در مراسم افتتاح این پروژه، علاوه بر رئیس دفتر مقام معظم رهبری، برخی شخصیت‌های ایرانی از جمله آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام محمد محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، سید حسین هاشمی استاندار تهران، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد، آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، حسن پلارک رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات و دیگر مدیران و مسئولان این ستاد حضور داشتند.

همچنین این مراسم با حضور برخی مقام‌ها و شخصیت‌های عراقی از جمله شیخ «عبدالمهدی کربلایی» نماینده آیت الله سیستانی و امام جمعه کربلا و مسئولان محلی نجف همراه بود.

آیت الله محمد محمدی گلپایگانی در این مراسم با اشاره به مناسبت میلاد حضرت صدیقه طاهره(س) گفت: عبارت‌هایی مانند «من به فدایت شوم» یا «ام ابیها» و یا « فاطمه فرشته ای در قالب انسان است»، سخنان منحصر به فردی است که پیامبر اسلام (ص) فقط در حق فاطمه زهرا (س) عنوان کرده است.

وی با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) نمونه انسان کامل و جامع است، تاکید کرد: اگر بگوییم که حضرت فاطمه بعد از پدر بزرگوارش محبوب ترین چهره و پرجاذبه ترین پیشوای رشد و تعالی است، سخنی به گزاف نگفته‌ایم.

وی درخصوص شخصیت اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه همرنگ و همراه مردم زندگی می کرد و شریک درد و رنج مردم بود.

مسئول تولیت آستان حرم علوی نیز در این مراسم از تمامی مراجع عظام به ویژه آیت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری و آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعیان در عراق به خاطر حمایت ها و پشتیبانی های بی دریغ از طرح بازسازی و توسعه عتبات عالیات در عراق تقدیر و تشکر کرد.

«نزار هاشم حبل المتین» با اشاره به سختی‌هایی که در روند ساخت پروژه صحن حضرت فاطمه زهرا (س) وجود داشته است، در عین حال از دست اندارکاران، مدیران، مهندسان، معماران و کارگران ایرانی که در این پروژه فعالیت داشتند قدردانی کرد.

صحن بزرگ حضرت زهرا (س) که به همت ستاد بازسازی عتبات و با دستان هنرمندان ایرانی در حال ساخت است، شش هکتار مساحت دارد.کار ساخت صحن حضرت زهرا (س) از سال 1391 آغاز شد و قرار است مهمترین بخش های این صحن بزرگ تا عید غدیر امسال به اتمام برسد.هزینه ساخت  صحن از کمک های مردمی و نذورات دوستداران اهل بیت علیهم السلام در ایران تامین شده است.