ذهن جامعه نسبت به مسائل مالی شهرداری مخدوش است/تاکید بر ایجاد «سیستم نظارتی جامع»

گروه اجتماعی-مرتضی طلایی نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با ابراز امیدواری نسبت به رفع دغدغه های معیشتی و رفاهی مردم در سال 95 عنوان کرد: مدیریت شهری به سهم خود می تواند با خدمت رسانی و تلاش برای رسیدن به سازمانی پاک در تحقق این امر موثر باشد.

وی با اشاره به درخواست های مردمی در برنامه پایش که با حضور محمد باقر قالیباف شهرداری تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: دومین مطالبه مردم که در این برنامه مطرح شد مقابله با مفاسد مالی و شفاف سازی در این حوزه بود. این موضوع بیانگر این است که ذهن جامعه نسبت به مسائل مالی در مدیریت شهری مخدوش است.

نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که اولین وظیفه شورای شهر و مدیریت شهری در سال آتی کمک به اصلاح ذهنیت مردم از شفافیت مالی در شهرداری است، عنوان کرد: قطعا مواردی در قالب سازمانی وجود داشته است که ذهنیت مردم به این سمت حرکت کرده به گونه ای که دومین مطالبه مردم از شهردار تهران شفافیت مالی است. در قالب مثال نیز گفته می شود « تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.»

وی ادامه داد: این ذهنیت مانعی بر سر راه اعتماد به شهرداری و همکاری با این نهاد خدمت رسان است.

هزینه پسماند در شهر تهران سه برابر سطح استاندارد است

طلایی با اشاره به تمرکز بر تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه خدمات شهری اظهار کرد: مصادیق فراوانی وجود دارد که می توان در موضوع اقتصاد مقاومتی موثر باشد.در حال حاضر هزینه پسماند در شهر تهران سه برابر سطح استاندارد است. کافیست شهرداری تهران در سال 95 اراده کرده و با آموزش مردم تفکیک از مبدا و جمع آوری در یک نوبت را عملیاتی کند.

نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که شورای شهر تهران در تمام سال های فعالیت خود از نبود یک سامانه نظارتی رنج می برد، گفت: این در حالی است که نمی توان ادعا کرد که هر یک از اعضا به صورت فردی می توانند نظارت کنند و این نظارت نیز موفق عمل می کند.

وی با اشاره به این که شورای شهر تهران بهتر است شعار خود را سال 95 را ایجاد سیستم نظارتی جامع قرار دهد، اظهار کرد: با توجه به این که هیچ شخصی نمی تواند منکر تخلف در شهرداری تهران شود بدون شک دستیابی به نظارت سیستمی و جامع که تمامی حوزه ها و اجزا را در نظر بگیرد می توان گامی بلند در مقابله با تخلف در تمامی ابعاد آن باشد.

طلایی با اشاره به این که وجود حجم بالای تخلف سایر سازمان ها و نهادها در صورتی که وجود داشته باشد نمی تواند دلیلی برای ادامه تخلف در شهرداری تهران باشد، گفت: شورای شهر و شهرداری خود باید ناظر خود در کنترل و حذف سطوح مختلف تخلف باشد تا به سازمانی پاک باشد.