ناصر کاشانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه افزایش دانشگاه‌های بی‌کیفیت در کشور، موجب دامن زدن به مشکلات اشتغال جوانان  در بخش استخدام دولتی شده و این در حالی است که تشویش و نگرانی از بیکاری روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. وی به باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: در حال حاضر با وجود میلیون‌ها جوان تحصیلکرده و جویای کار، متاسفانه دولت هیچگونه توانایی برای استخدام این افراد ندارد و هرچه سریع‌تر باید فکری اساسی برای متناسب‌سازی ظرفیت استخدام دولت و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شود.

به گفته کاشانی، افزایش بی‌رویه دانشگاه‌های بی‌کیفت موجب شده جامعه با قشر بسیاری از افراد تحصیلکرده در رشته‌هایی که هیچ بازار کاری برای‌شان تعریف نشده است، مواجه شوند و هر یک از این افراد نیز پس از اتمام تحصیلات تقاضای اشتغال در سازمان‌های دولتی را داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات تقاضای اشتغال در بخش دولتی کاهش نمی‌یابد مگر اینکه به اقتصاد دانش‌بنیان توجه ویژه شده و دانشگاه‌های بی‌کیفیت در سراسر کشور ساماندهی شود.

وی تاکید کرد: در کشورهای پیشرفته دنیا، کارخانجات معتبر و سازمان‌ها، ظرفیت دانشگاه‌ها را مشخص می‌کنند بدین گونه که آنها تعداد نیروهای مورد نیازشان را به دانشگاه‌ها اعلام کرده و خواستار تربیت نیرو می‌شوند.