هفته گذشته دختر جوانی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی با طرح شکایتی مدعی شد، فردی ناشناس با راه‌اندازی اینستاگرامی جعلی به نام وی، مطالبی غیراخلاقی در آن منتشر می‌کند و آبروی او را برده است.

وی اضافه کرد: من اینستاگرام خود را چهار سال پیش راه‌اندازی کردم تا با دوستان، همکلاسی‌ها و اقوامم در ارتباط باشیم و مطالب و عکس‌هایمان را به اشتراک بگذاریم، اما نمی‌دانم چه کسی و با چه انگیزه‌ای نمونه جعلی این اینستاگرام را راه‌اندازی کرده و مرا به دردسر انداخته است.

همزمان با شکایت وی، تحقیقات پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری متهم اینترنتی آغاز شد تا این که ردپای مرد جوانی در این پرونده به دست آمد و او در یکی از محله‌های شهر مشهد دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس فتا در بازجویی گفت: با شاکی هم دانشگاهی بودم. در این چهار سال که در یک دانشگاه بودیم به او علاقه‌مند شدم، اما هر کاری کردم نظر او را به خود جلب کنم بی‌فایده بود و او مرا فقط به عنوان یک هم دانشگاهی قبول داشت. ترم آخر دانشگاه هستیم و به دلیل علاقه‌ای که به او پیدا کرده بودم، نمی‌خواستم از او جدا شوم. وقتی دیدم نمی‌توانم با او دوست شوم، تصمیم به انتقام گرفتم. بنابراین با راه‌اندازی صفحه‌ای جعلی به نام شاکی، عکس و مطالب غیراخلاقی در آن منتشر کردم.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این‌باره گفت: با تکمیل تحقیقات، برای متهم قرار قانونی صادر شد.

وی اضافه کرد: در دنیای مجازی متاسفانه سارقانی هستند که با سرقت اطلاعات و عکس‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی، این اطلاعات و عکس‌ها را با نام‌های جعلی و نامناسب منتشر می‌کنند، بنابراین رعایت کردن نکات امنیتی بسیار مهم است.