انتقال ایستگاه مرکزی راه‌آهن در تهران به شمال حرم حضرت امام خمینی (ره)

محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح زیرگذر جوادیه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خوشحالم که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل شهرداری تهران پروژه‌های مهم شهری را در منطقه جوادیه به بهره‌برداری می‌رساند.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته مشکلاتی برای اهالی محله جوادیه وجود داشت که با احداث این زیرگذر مشکلات شهروندان در این منطقه برطرف می‌شود.

شهردار تهران در خصوص فرایند و زمان احداث زیرگذر جوادیه، بیان کرد: با توجه به اینکه می‌بایست هماهنگی‌هایی با نهادها و دستگاه‌های مختلفی اعم از اداره برق و سایر نهادها می‌شد بهره‌برداری از این پروژه با کمی تأخیر روبه‌‌رو شد.

قالیباف با اشاره به پیشنهاد شهرداری تهران جهت انتقال ایستگاه راه‌آهن، خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه شهری که صورت گرفته است به نظر می‌رسد که ایستگاه مرکزی راه‌آهن در تهران جابه‌جا شود که به همین منظور پیشنهاداتی به مسئولان مربوطه ارائه شده است.

وی اضافه کرد: پیشنهادمان این است که ایستگاه مرکزی راه‌آهن به بیرون شهر منتقل شود که در این زمینه صحبت‌هایی با مسئولان راه‌آهن انجام شده است، پیشنهاد ما این است که ایستگاه مرکزی راه‌آهن به شمال حرم حضرت امام منتقل شود ضمن اینکه در حال حاضر دسترسی‌های لازم برای تردد شهروندان در این منطقه فراهم شده است.

قالیباف با اشاره به حجم بالای ورود قطارها به سطح شهر، بیان داشت: این مناسب نیست که این تعداد قطار وارد شهر شود که امیدواریم هر چه زودتر تکلیف جابه‌جایی ایستگاه مرکزی راه‌آهن مشخص شود.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه شهروندان مناطق 16، 17 و 11 تحت تأثیر راه‌آهن هستند، گفت: امیدوارم تصمیم اساسی برای جابه‌جایی ایستگاه مرکزی راه‌آهن انجام بگیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح انضباط شهری در منطقه 12 و محله هرندی، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف وظایفی را بر عهده دارند که در حال حاضر نیز تعامل خوبی بین شهرداری تهران،‌ نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها وجود دارد که البته مشکلاتی در روند اجرا وجود دارد اما بنده معتقدم این مشکلات قابل برطرف شدن هستند.