زنان باردار سبد غذایی می‌گیرند

فرحناز رافع با بیان اینکه توزیع سبدهای غذایی در چارچوب طرح امنیت غذایی زنان باردار و با مشارکت خیران اجرایی می شود گفت : براساس این طرح به هریک از زنان باردار نیازمند هر ماه یک سبد غذایی به ارزش 200 هزار تومان به مدت 9 ماه و تا زمان زایمان تحویل داده می شود .

وی اجرای این طرح را در سال 94 موفقیت امیز توصیف کرد و افزود : امارها نشان می دهد بیش از 1000 نفر از زنان باردار نیازمند در طرح امنیت غذایی سبدهای غذایی را دریافت کرده اند .

رافع گفت : پیش بینی می شود در طرح امسال هم برای 1000 نفر از زنان باردار سبد غذایی توزیع شود .

وی محتویات سبدهای غذایی زنان باردار را متناسب با فرهنگ زیستی آنان متغیر اعلام کرد .

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد : براساس برنامه زمان بندی شده زنانی که تحت پوشش این طرح قرار می گیرند تا دو ماه پس از زایمان خدمات ویژه ای از جمعیت هلال احمر دریافت می کنند .

 

اعزام 1200 کاروان سلامت هلال احمر به مناطق محروم کشور و ویزیت رایگان نیازمندان   

 

 

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اعزام 1200 کاروان سلامت این سازمان به مناطق محروم کشور و کم برخوردار خبر داد و گفت : دراین طرح قرار است بیش از 2 میلیون نفر از جمعیت کشور در مناطق دورافتاده کشور رایگان ویزیت شوند .
فرحناز رافع با بیان اینکه در کاروان های سلامت بیش از 17 هزار و 700 پزشک عمومی و متخصص حضور دارند؛ هدف از اعزام این کاروان ها را به مناطق محروم  ارتقای سطح بهداشت خانواده ، فردی و روحی و روانی نیازمندان دانست و افزود : براساس دستورالعملی که در این خصوص صادر شده است همه هزینه های بیماران که ویزیت می شوند رایگان است .
وی شناسایی بیماری های شایع در مناطق محروم کشور را از دیگر اهداف اعزام کاروان های سلامت هلال احمر دانست و از همه پزشکان و پیراپزشکان متخصص خواست درصورت تمایل امادگی خود را برای اعزام با کاروان های سلامت اعلام کنند .
رافع تعداد داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر را بیش از 770 هزار نفر برشمرد و پیش بینی کرد : این تعداد در سال 95 به 870 هزار نفر برسد .
وی همچنین توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و همسران زندانیان در مناطق محروم کشور و زنان کارتن خواب در کلان شهرها را از دیگر برنامه های سال 95 سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعلام کرد و گفت : در این طرح که با مشارکت خیران و تشکل های مردم نهاد اجرایی می شود این گروه از زنان تحت پوشش برنامه های حمایتی ، کارافرینی و معیشتی قرار می گیرند .