سازمان هواشناسی امروز(سه‌شنبه) با اشاره به وضعیت هوای 3 روز آینده کشور اعلام کرد که طی 24 ساعت آینده موج بارش‌های باران و رعد و برق در شرق، شمال شرق کشور و شرق سواحل به‌وجود می‌آید.

بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی در ارتفاعات بارش برف، وزش باد و کاهش نسبی دما به‌وقوع می‌پیوندد و شرق خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.در روز چهارشنبه به علت وزش باد شدید در برخی نقاط استان‌های شرقی و جنوب شرقی کشور پدیده باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روزهای پنجشنبه و جمعه برای برخی نقاط نوار غربی کشور، ارتفاعات زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، استان‌های واقع در مرکز، برخی از استان‌های واقع در جنوب و به‌ تدریج مناطق شرقی کشور افزایش ابر، بارش باران و رعد و برق به همراه  وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ البته طی این مدت خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

سازمان هواشناسی کشور سردترین نقطه طی 24 ساعت گذشته را اردبیل با 6 درجه زیر صفر و شهرکرد با 5 درجه زیر صفر عنوان کرد که با توجه به داده‌های کسب شده اهواز با 30 درجه بالای صفر و بندرعباس با 27 درجه بالای صفر گرمترین مناطق کشور بوده‌اند.

استان تهران نیز در 24 ساعت آینده آسمانی ساف تا کمی ابری همراه با وزش باد دارد که این ابرها رفته رفته در ارتفاعات افزایش پیدا می‌کند.