فداکاری معلم سیستانی به کتب درسی می رود

حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص ایثارگری معلم فداکار سیستان و بلوچستانی که با ایثار جان خود، سه دانش‌آموزش را نجات داد، اظهار داشت: این اقدام مرحوم «حمیدرضا گنگو زهی» مصداق عینی و عملی ایثار و فداکاری است و ایثار جان بالاترین نوع ایثار است.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش از تمام ابعاد این موضوع را بررسی خواهد کرد، ادامه داد: ضمن پیگیری علل وقوع این حادثه، بررسی می‌کنیم که چه کاری می‌توانیم برای خانواده این معلم فداکار انجام دهیم.

کفاش افزود: وزیر آموزش و پرورش دستور دادند که بخش‌های مختلف آموزش و پرورش متناسب با مأموریتش، به این موضوع ورود پیدا کند که بخش معاونت پرورشی و فرهنگی، بحث الگوسازی را انجام می‌دهد.

وی در خصوص فداکاری این معلم نیز یادبودی در مدرسه تهیه خواهد شد و نام‌گذاری اماکن پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش به نام این معلم فداکار همراه با زندگی‌نامه وی و ورود این ایثارگری در منابع درسی در برنامه ما خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: گروهی نیز به این منطقه اعزام خواهد شد و از زندگی این مرد بزرگ و ایثارگر، فیلم مستند و گزارش تهیه خواهند کرد.

وی در خصوص عبدالرئوف شهنوازی معلم دیگری نیز که در این حادثه مصدوم شده است، گفت: پیگیر وضعیت این معلم نیز هستیم.

به گزارش فارس، «حمیدرضا گنگو زهی» معلم فداکار مدرسه شهید رحیمی روستای نوکجو شهرستان خاش روز یکشنبه ۱۵ فروردین با ایثار جان خود، سه دانش آموز مدرسه را از ماندن در زیر آوار و مرگ حتمی نجات داد.

این معلم ایثارگر هنگام وزش گردباد متوجه شد که دیوار مجاور مدرسه که سه دانش‌آموز در جوار آن قرار گرفته‌اند به دلیل بارش روزهای گذشته در حال فروریختن است؛ وی بلادرنگ اقدام به نجات دانش‌آموزان کرد و بعد از نجات آنان، خود گرفتار آوار شد و متأسفانه درگذشت.