پیگیری سفر هیئت حج ایران به عربستان

درنخستین نشست شورای برنامه ریزی وهماهنگی بعثه مقام معظم رهبری در سال ۹۵ نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت تاکید کرد همه تدابیر و پیش بینی‌های لازم برای حج سال ۹۵ انجام و با جدیت دنبال شود.

 

 دراین جلسه که به ریاست حجت الاسلام قاضی عسکر و با حضور رئیس و معاونین سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تشکیل شد سرپرست حجاج ایرانی لزوم هماهنگی میان بخش‌های مختلف و پرهیز از دوباره کاری درحوزه حج را خاطرنشان ساخت و خواستار اطلاع رسانی جامع و سرعت عمل دربخش‌های مختلف ازجمله امور فرهنگی وآموزشی درفرصت باقیمانده تا حج شد و گفت باید درعمل نگرانی‌ها و دغدغه‌ها برطرف شود.

 

دراین جلسه سعید اوحدی رئیس سازمان حج وزیارت از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته برای سفرهیئت حج ایران به عربستان گزارشی ارائه کرد و اظهار داشت کمیته‌های کار‌شناسی بخش‌های مختلف فعال شده و طبق روال تمهیدات لازم را اندیشیده‌اند و برنامه ریزی‌ها با هوشیاری، هوشمندی و قوت پیگیری می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت درادامه این جلسه خدمات ارائه شده به زائران عتبات عالیات در دوره‌های نوروزی را شایسته تقدیردانست و گفت هرچند مشکلات نسبت به سال‌های گذشته کمتربوده است اما برای رفع نقاط ضعف، آسیب‌شناسی لازم است تا ضمن فراهم کردن امکانات بهتربرای زائران از ظرفیت اعزام به عتبات هرچه بیشتر استفاده شود.

 

 قاضی عسکربا ذکربرخی ازمشکلات، باردیگر لزوم اطلاع رسانی به زائران درخصوص خدمات ارائه شده درعراق را یادآور شد وکمیته‌ای را موظف کرد تا گزارش‌ها و پیشنهادهای مختلف را جمع بندی ونتیجه را به این نشست ارائه دهد.

 

دراین جلسه ناصرخدرنژاد مدیرعامل شرکت شمسا به اعزام ۲۲۰۰ کاروان در دوره‌های نوروزی به عتبات عالیات اشاره کرد و از راه اندازی بسته‌های مختلف زیارتی دراین ایام برای نخستین بارخبرداد.

 

خدمات رسانی هیئت پزشکی هلال احمرجمهوری اسلامی ایران به زائران عتبات ازدیگر محورهای مورد بحث دراین جلسه بود وقرارشد برای ارائه هرچه بهتراین خدمات درکربلا امکانات مناسبی با استفاده از سازه‌های پیش ساخته طراحی و اجرا شود.