نقش مهم دادستان کل در ایجاد امنیت و حفظ حقوق شهروندی

آیت‌الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دیوان عدالت اداری گفت: حجت‌الاسلام رئیسی در بیش از 30 سال خدمت خود در دستگاه قضایی یکی از چهره‌های برجسته و خدوم قوه قضاییه شناخته شده و من جز تلاش، خدمت و نیت خیر از ایشان چیزی ندیدم.

وی ضمن قدردانی از اقدامات حجت‌الاسلام رئیسی در دادستانی کل کشور گفت: قطعاً با رفتن ایشان ما از خدماتشان در دادستانی کل محروم می‌شویم اما تولیت آستان قدس رضوی با دستور مقام معظم رهبری به ایشان سپرده شده که از این بابت خوشحالیم و این موضوع نشان دهنده عاقبت بخیری ایشان است.

وی ادامه داد: البته من از آقای رئیسی خواهش کردم همچنان ارتباطشان را با دستگاه قضایی حفظ کنند و به من به عنوان مشاور عالی کمک کنند که ایشان هم قبول کردند.

آملی لاریجانی با اشاره به انتخاب حجت‌الاسلام منتظری رئیس سابق دیوان عدالت اداری به سمت دادستانی کل کشور گفت: ایشان پس از 30 سال خدمت در دستگاه قضایی آماده خدمت‌رسانی در دادستانی کل کشور شدند و تلاش و سابقه خوب آقای منتظری در دستگاه قضایی قطعاً‌ می‌تواند منشاء آثار و برکات زیادی در دادستانی کل کشور هم باشد.

وی گفت: پس از مشورت با دوستان و از بین افراد مختلفی که پیشنهاد شد در نهایت آقای منتظری به عنوان دادستان کل کشور انتخاب شدند.

آیت‌الله آملی لاریجانی در مراسم تودیع و معارفه با بیان اینکه دادستانی کل کشور وظایف مختلفی را بر عهده دارد، گفت: در قانون آئین دادرسی جدید نظارت بر دادسراهای کل کشور هم بر عهده دادستان کل قرار داده شده ضمن اینکه بیش از 70 وظیفه و اختیار برای دادستان از قوانین استفتا شده است.

وی تصریح کرد: برای مثال یکی از این وظایف حضور دادستان کل در شورای پول و اعتبار است که این موضوع بحث بسیار مهمی به شمار می‌رود مخصوصاً که امسال بنابر فرمایش مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده است بنابراین همه باید به دولت کمک کنیم تا بتواند وظایف خود را انجام دهد و در این زمینه دادستان کل نقش ویژه‌ای دارد.

آملی لاریجانی با اشاره به نقش موثر دادستان کل کشور در بحث رسانه‌ها و سایت‌ها گفت: دادستان کل کشور به عنوان ظرفیت بزرگ دستگاه قضایی برای ایجاد امنیت و حفظ حقوق شهروندی نقش مهمی بر عهده دارد.

وی در پایان گفت: امیدواریم حجت‌الاسلام منتظری با تجارب خوبی که در طول 30 سال خدمت خود در دستگاه قضایی کسب کرده در سمت جدید هم عملکرد موفقی داشته باشد.