از پذیرفتن مسئولیت دادستانی اِبا داشتم

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در مراسم معارفه خود، اظهار داشت: بسیار مشعوف و خدا را شاکر و سپاسگزارم که توفیق حضور در این جمع نورانی به بنده ناچیز عنایت شد و از اینکه مورد اعتماد ریاست قوه قضاییه قرار گرفتم هم از خداوند متعال سپاسگزارم و هم متضارعانه توفیق خدمت را تقاضا و درخواست می‌کنم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: واقع امر این است که پذیرفتن مسئولیت با لحاظ جایگاهی که دادستان کل کشور و شخص دادستان دارد به دلایلی برای حقیر سنگین بود و از پذیرش آن ابا داشتم؛ شرایطی پیش آمد که خود را ملزم به پذیرش این امر و پاسخ مثبت به این دعوت دانستم.

حجت‌الاسلام منتظری اعلام کرد: همین جا عرض می‌کنم که پس از پذیرفتن این مسئولیت متعهدم که هر آنچه در توان دارم در قوه قضاییه و برای مردم بزرگوار قائل شوم و همه توان و تلاش خود را به کار خواهم برد که اهداف و خواسته و دستورات ریاست قوه قضاییه و ‌آنچه قانون به عهده دادستان قرار داده را در حد توان جامه عمل بپوشانم.

عالی‌ترین مقام دادستانی کشور تأکید کرد: این مسائل مستلزم سه امر است؛ توفیق من‌الله، حمایت و پشتیبانی و همراهی رئیس قوه قضاییه و همدلی، همراهی و کمک همه عزیزانی که در این امر تأثیرگذارند به خصوص قضات دیوان عالی کشور.

دادستان کل کشور به ارائه نکاتی در این زمینه پرداخت و گفت: بنده اعتقادم در کار، داشتن برنامه است؛ دیگری داشتن عِده و عُده است چرا که دادستانی کل کشور ظرفیت فوق‌العاده زیادی دارد و بیش از 70 مسئولیت در موضوعات مختلف به عهده دادستان کل است.

حجت‌الاسلام منتظری تصریح کرد: من شخصاً به دنبال عنوان یدک‌ کشیدن نیستم و سمت، عنوان و نام اهمیتی ندارد.

وی ادامه داد: ما باید در این زمینه اولویت‌هایی را لحاظ کنیم و در ابتدای امر بحث نظارت بر دادسراها هم باید تعریف شود و هم امکاناتش فراهم شود.

دادستان کل کشور افزود: ما بیش از 360 دادستان در سراسر کشور داریم و باید حلقه قطع و وصل داشته باشد و باید بحث نظارت در دادسرا تقویت شود.

عالی‌ترین مقام دادستانی کشور به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره و تصریح کرد: بحث اقتصاد مقاومتی در سخنرانی مقام معظم رهبری تنها متوجه دولت نیست، قوه قضاییه و مجلس هم برحسب وظایف و مسئولیت‌ها وظیفه دارند.

وی گفت: یکی از مهمترین جایگاه‌ها در قوه قضاییه در تحقق نظر رهبری دادستان کل کشور است هم از بُعد نظارتی و هم چون در شوراها حضور دارد.

حجت‌الاسلام منتظری به دولت اعلام کرد که قوه قضاییه و بنده برای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق دستورات و مطالب رهبری در اختیار هستیم و هر جایی که کمکی برآید دولت محترم را کمک می‌کنیم منتها شرط آن است که تعامل طرفینی باشد.

دادستان کل کشور افزود: اولویت سوم بحث مبارزه با مفاسد است در انواع مختلف.