ادعای دیوانگی هم به کمک مرد جنایتکار نیامد

شهریورماه سال 94 بود که فریادهای زنی در محله شاپور تهران خبر از قتل پسربچه‌ای 10 ساله را می‌داد که به دست یک قاتل شیشه‌ای سر از بدنش جدا شده ‌است.

با اعلام موضوع به بازپرس ویزه قتل تحقیقات جنایی آغاز شد، شیوه قتل نشان از عمق کینه قاتل بود و از آنجایی که در ابتدای بررسی مشخص شد پدر این کودک در زندان به سر می‌برد، احتمال تسویه حساب شخصی بیشتر قوت گرفت.

 

در حالی که هیچ ردپایی از عامل این جنایت خیابان شاپور وجود نداشت، دختر 4 ساله‌ای مدعی شد از تراس خانه شاهد قتل از سوی یک پسر جوان با لباس آبی رنگ بوده و همین سرنخ کافی بود تا مأموران با بررسی دوربین شرکت سر کوچه اشکان 35 ساله را شناسایی و 3 روز پس از جنایت موفق شوند قاتل سپهر کوچولو را در حوالی بازار تهران در حالیکه لباسش خونی بود دستگیر کنند.

متهم در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: پس از مصرف شیشه در خانه خوابیده بودم که ناگهان صدایی به من گفت «اشکان چاقو را بردار و به خیابان برو!» و من هم با برداشتن چاقو روانه خیابان شدم.

وی ادامه داد: سر کوچه پسربچه‌ای را دیدم که به کودکی‌های خودم شباهت داشت، دیگر هیچ چیزی یادم نمی‌آید تا اینکه من را دستبند زده و به اینجا آوردند.

این قاتل شیشه‌ای که مدعی بود بیمار روانی است و به دلیل مصرف شیشه و مرفین چیزی از قتل به یاد ندارد در پایان اظهارات خود عنوان کرده بود که چاقو را به فردی در خیابان ناصرخسرو فروخته و با پول آن اقدام به تهیه مواد کرده است.

پس از اظهارات متهم و تطبیق خون روی لباس قاتل با خون سپهر کوچولو پرونده این متهم جهت احراز سلامت روانی به پزشکی قانونی ارجاع داده شد و امروز پس از گذشت 7 ماه از وقوع حادثه بازپرس منافی آذر از تأیید سلامت روانی این قاتل شیشه‌ای از سوی پزشکی قانونی خبر داد و گفت: به زودی پرونده جهت صدور حکم به دادگاه می‌رود.