کیف میلیاردی توسط یک رفتگر به صاحبش بازگشت

رسول نوری که از 10سال پیش به عنوان رفتگر در شهرداری کوهسار شهرستان ساوجبلاغ کار می کند، این دومین بار است که کیف پول های با ارزش بالا را پس از یافتن به صاحبانشان باز می گرداند.

وی چند سال پیش نیز یک کیف حاوی یکهزار دلار را پیدا کرد و بلافاصله آن را به صاحبش بازگرداند.

این رفتگر زحمتکش و پاکدست روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: حدود یک ماه پیش حین نظافت خیابان چشمم به یک کیف حاوی وجه مبالغ هنگفت ریالی ، ارزی و چک افتاد که پس از بررسی آن متوجه شدم ارزش محتوای این کیف 10میلیارد ریال است.

وی درپاسخ خبرنگاری که از او سئوال کرد با دیدن این همه پول وسوسه نشدی، گفت:اگر قرار بود وسوسه بشوم، چند سال پیش که 1000دلار پیدا کردم و خیلی راحت می توانستم آنها را نقد کنم اما وسوسه نشدم.

نوری افزود: احساسی که موقع پیدا کردن کیف پر از چک و دلار داشتم همان احساسی بود که موقع پیدا کردن 1000دلار داشتم و با خودم گفتم که این ها مال من نیست و هر طوری شده باید صاحب این پول ها را پیدا کنم.

این رفتگر شهرداری که مستاجر و ماهانه حدود 10 میلیون ریال حقوق دریافت می کند، گفت:پس از یک ماه تلاش صاحب این کیف پول را در تهران پیدا کردیم .

وی افزود: از قدیم گفته اند مال مردم مال مردم است، من هم به این جمله اعتقاد دارم و می دانم پولی که متعلق به فرد دیگری است حرام است، برای همین بود که فکر برداشتن پول ها به ذهنم خطور نکرد.

همچننی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کوهسار از امانتداری رسول نوری قدر دانی کردند.

رضا مساعد شهردار کوهسار گفت: برای اینکه این رسم شایسته مانده گار شود با اهداء مبلغ 10 میلیون ریال و لوح تقدیر از نوری قدردانی شد.

شهر کوهسار در بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد.