یک قلاده پلنگ در حوالی روستای دلی‌خمسیر دشت‌روم بویراحمد با حمله به 2 رأس گاو آنها را تلف کرد.

رئیس حفاظت محیط‌زیست شهرستان بویراحمد در این خصوص گفت: ظهر روز چهارشنبه یک فرد روستایی با مراجعه به اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست استان کهگیلویه‌وبویراحمد از حمله پلنگ به 2 رأس گاو در روستای دلی‌خمسیر خبر داد.

کامبیز حسین‌پور افزود: برای جبران خسارت باید لاشه گاوها توسط کارشناس بررسی شده و در صورتی که مشخص شود این 2 رأس گاو در اثر حمله پلنگ تلف شده باشند جبران خسارت می‌شود.

پلنگ گرسنه ۲ رأس گاو را در بویراحمد درید +عکس

همچنین مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست کهگیلویه‌وبویراحمد نیز ظهار داشت: همه  احشام دامداران درصورت حمله احتمالی پلنگ جبران خسارت می شوند.

سید اسدالله هاشمی افزود: با توجه به پیش‌بینی بروز چنین حوادثی در مناطق مختلف کشور، سازمان مرکزی در راستای استفاده از ظرفیت‌های بیمه به‌ منظور ارتقا شرایط حفاظتی پلنگ ایرانی و ساماندهی موضوع خسارات ناشی از حملات پلنگ و گرگ، بیمه‌نامه جامع پلنگ ایرانی با همکاری شرکت بیمه «ما» را در تاریخ 26 اسفند سال 94 صادر کرد. 

وی با بیان اینکه نیازی نیست دامداران به بیمه خاصی مراجعه کرده و احشام خود را بیمه کنند، تصریح کرد: در صورتیکه احشام دامداران مورد حمله گرگ و پلنگ قرار گیرند مراتب را فوراً به این اداره اطلاع‌رسانی کنند.

هاشمی بیان کرد: اداره کل حفاظت محیط‌ زیست کهگیلویه‌وبویراحمد این آمادگی را دارد که در صورت بروز چنین حوادثی مراتب را پس از تایید کلانتری و دهیاری مربوطه و کارشناسان این اداره کل به سازمان مرکزی جهت جبران خسارات ارسال نماید و این بیمه جبران خسارت می‌کند.