تفکیک 4 درصد از زباله های پایتخت توسط « کتفی ها»/ به روزرسانی طرح جامع مدیریت پسماند تا نیمه سال

گروه اجتماعی- مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز در واکنش به انتقاد محیط زیست استان تهران نسبت به فرآیند دفع پسماند در پایتخت اظهار کرد: در این انتقاد گفته شده است که حدود 5 تا 10 درصد تفکیک زباله در تهران توسط « کتفی ها» انجام می شود این در حالی است که  تنها 4 درصد توسط معتادها و عوامل غیر مجاز تفکیک می شود.

وی ادامه داد: میانگین تفکیک زباله در مناطق 17 درصد است که باید به 24 درصد افزایش یابد.

وی با تاکید بر این که از نظر ما تفکیک زباله توسط « کتفی ها» و زباله گردها بر خلاف قانون است، عنوان کرد: ما نسبت به مقابله به این روند به پیمانکارهای خود اخطار داده و گفته این باید پیگیری و تذکرهای لازم را در مورد جمع آوری غیر مجاز زباله داشته باشد.

معاون شهردار تهران همچنین در پاسخ به به روز نبودن طرح جامع مدیریت پسماند خاطر نشان کرد: به روز رسانی این طرح در دستور کار است و تصور می شود تا 6 ماه ابتدای  سال این به روزرسانی تمام شود.

عبدالهی در پایان عنوان کرد: تمامی محورهای مرتبط با حوزه پسماند از جمله حوزه آموزش و فرهنگ سازی و تفکیک از مبداء در این به روز رسانی دچار تغییر و تحول اساسی می شود.

گفتنی است رئیس اداره محیط‌ زیست شهر تهران از عملکرد شهرداری تهران در زمینه مدیریت پسماند انتقاد کرده و گفته بود: درحال حاضر تفکیک  ٥ تا ١٠‌درصد زباله‌های تهران توسط زباله‌گردها به صورت متفرقه و بدون برنامه‌ریزی درحال انجام است و طرح جامع مدیریت پسماند شهرداری به‌روز نیست.