اموال زنجانی برای فروش به دست ما نرسیده است

امین دلیری در مورد واگذاری اموال بابک زنجانی برای فروش اظهار داشت: هنوز اموال زنجانی که مربوط به دولت باشد و بخواهند بفروشند، به دست سازمان اموال تملیکی نرسیده است.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه طبق شواهد زنجانی به شرکت ملی نفت بدهی دارد، گفت: به نظر می‌رسد در این موضوع حساب و کتابی انجام شده است و معمولاً چنانچه سندی برای وصول طلب دولت باشد، مسلماً به سازمان اموال تملیکی داده می‌شود که طبق قانون نسبت به مزایده و فروش آن اقدام خواهیم کرد.

این مقام مسئول در مورد فروش اموال گروه امیرمنصور آریا تصریح کرد: بخشی از فروش سهم شرکت ملی فولاد ایران اقدام شده و رایزنی با شرکت غدیر شده و در حال حاضر اطلاعات شرکت فولاد در اختیار آنها گذاشته شده و منتظر نتیجه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه فروش سهم شرکت ملی فولاد ایران واگذاری بر اساس مزایده نیست، بیان کرد: به دلیل اینکه این موضوع مشکلات خاص دارد، از طریق مذاکره و رایزنی به فروش خواهد رسید، البته بانک ملی هم به عنوان خریدار محسوب می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: ارزش سهم شرکت که در اختیار دولت است 4300 میلیارد ریال برآورد شد.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی افزود: بیش از 50 درصد اموال امیرمنصور آریا فروش رفته است. 43 سند اموال غیرمنقول علی‌رغم رکود حاکم بر بازار به فروش رفته است و 160 میلیارد تومان ارزش آن می‌شود.

دلیری در مورد شائبه کم‌فروشی اموال دولت عنوان کرد: کم‌فروشی وجود ندارد و آنچه پیش از این فروخته شده، حتی با رقم بالاتر از دو برابر فروختیم. ترجیح می دهیم مدت زمان بیشتری اموال بماند، اما ارزان فروشی نکنیم.