برخی نظام مظلوم جمهوری اسلامی را ظالمانه می‌کوبند

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه سخنان خود در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دیوان عدالت اداری اظهار داشت: عظمتی که جمهوری اسلامی ایران امروز در دنیا پیدا کرده به دلیل نظام ولایی است که در کشور حاکم شده است و قانون اساسی که همه بر آن صحه می‌گذارند.

وی افزود: یکی از اصول این قانون اساسی، اصل 173 است، کدام نظامی به این معنا در جهت احقاق و مراقبت از حق مردم اجازه داده است که هر اقدامی که دولت انجام می‌دهد، اگر مخالف با قانون و مقررات باشد، هر شخصی می‌تواند ابطال آن را از دستگاهی با نام دیوان عدالت اداری بخواهد؟

وی افزود: اما همه دشمنان که برخی از آنها در داخل کشور هستند، اینها را نادیده گرفته و به برخی حواشی و کاستی‌ها می‌پردازند و این نظام مظلوم را ظالمانه می‌کوبند.

اژه‌ای ادامه داد: بی‌انصافی است اگر امروز از حکومت‌های مرتجعی حمایت شود که حتی انتخابات را به خود ندیده‌اند و علیه نظام جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کنند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: این جلسه به مناسبت تودیع یکی از قضات شریف، دلسوز و خدوم دستگاه قضایی برگزار شده است؛ حجت‌الاسلام منتظری در خیلی از موضوعات خاص و ویژه و مأموریت‌هایی که از سوی مسئولان عالی نظام بر دوش‌شان گذاشته می‌شد، امر محوله را به نحو احسن انجام می‌دادند که امیدوارم این خدمت‌رسانی در دادستانی کل کشور هم باشد.

اژه‌ای تصریح کرد: همچنین امروز معارفه حجت‌السلام بهرامی، فردیست که شخصیتی فاضل و شم قضایی بالایی دارد و امیدوارم در خدمت‌رسانی به مردم به ویژه در ماه‌های اول حضورشان به گونه‌ای عمل کنند که هیچ احساس خلأیی ایجاد نشود.

اژه‌‌ای خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهمی که باید در دیوان عدالت اداری انجام شود، ارتقاء و حفظ شأن و جایگاه دیوان عدالت اداری است. باید با صبر و حوصله و قانون کارها را پیش برد و آرایی که صادر می‌شود باید متقن، شفاف و قابل دفاع باشد، به نحوی که نشود به راحتی به آن هجمه وارد کرد.