دکتر سید حسن هاشمی صبح امروز برای عیادت از عباس کیا رستمی، تهیه کننده، کارگردان و فیلمنامه نویس کشورمان در بیمارستان جم حضور یافت و با پزشک معالج و شخص کیارستمی صحبت کرد و در جریان روند درمان و آخرین وضعیت وی قرار گرفت.

 

هاشمی در حاشیه این عیادت درباره روند درمان این کارگردان گفت: آقای کیارستمی از نظر گوارشی مشکلی پیدا کرده بودند و باید حتما جراحی می‌شدند و بعد از انجام جراحی دچار التهاب کیسه صفرا شده بودند. البته چنین چیزی گاهی اوقات پیش می‌آید و ممکن است هیچ ربطی هم به جراحی نداشته باشد.

 

عیادت وزیربهداشت از کیا رستمی/ کیا رستمی تا 10 روز دیگر مرخص می شود

 

وی افزود: بعد از آن کیسه صفرای کیارستمی عمل شد و دچار عفونت شده بودند و این عفونت وارد خون وی شده بود. همین موضوع شرایط‌شان را حاد کرده بود و زمانی که در 13 فروردین ماه از این کارگردان عیادت کردیم، شرایط‌شان بحرانی بود.

 

هاشمی در باره عیادت خود در 13 فروردین ماه امسال از کیارستمی گفت: در سیزدهم فروردین آقای جنتی با من تماس گرفتند و من هم بعد از آن برای عیادت از آقای کیارستمی آمدم. البته همکاران‌مان از قبل در جریان موضوع بودند و دانشگاه علوم پزشکی ایران و دکتر گویا، مدیر کل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت که متخصص عفونی هستند، کارهایشان را پیگیری می‌کردند. بعد از آن هم تیمی از همکاران ما در بیمارستان جم و تعدادی از همکاران‌مان مانند دکتر ظفرقندی، دکتر فاضل، دکتر حریرچی، دکتر نجفی، دکتر استقامتی و دکتر حدادی که در بیمارستان‌های تهران مشغولند با هم همفکری کردند.

 

وی با بیان اینکه خوشحالیم که شرایط آقای کیا رستمی رو به بهبودی است، ادامه داد: توجه به شرایط آقای کیارستمی وظیفه ما بوده و هست و خدا را شکر می‌کنیم که شرایط‌شان رو به بهبودی است. براین اساس امیدواریم در روزهای آینده بتوانند بیمارستان را ترک کنند.

 

عیادت وزیربهداشت از کیا رستمی/ کیا رستمی تا 10 روز دیگر مرخص می شود

 

وزیر بهداشت درباره آخرین وضعیت جسمانی این کارگردان کشورمان گفت: در حال حاضر وضعیت‌شان خوب و تب‌شان قطع شده است. وضعیت کلیه او هم خوب است و شرایط تغذیه‌ای وی به وضع عادی بازگشته، البته طبعا بیماری که چند نوبت مورد عمل جراحی قرار گرفته و عمل‌های سنگینی را در این سن تحمل کرده است، دوره نقاهتش چند ماهه خواهد بود. اما با شرایطی که از آقای کیارستمی، خانواده، فرزند و برادرشان می‌بینیم مطمئنیم که به خدمات هنری و فعالیت‌های عادی‌شان باز می‌گردند و ظرف 10 روز آینده ترخیص شوند.

 

هاشمی در پاسخ به سوال برخی شایعات مطرح شده مبنی بر قصور پزشکی در روند درمانی کیارستمی گفت: برای بخش پزشکی همیشه حاشیه بوده و حتی برنامه‌ای با عنوان حاشیه‌های پزشکی نیز وجود دارد، اما به نظرمن خیلی نباید به آنها توجه کرد. آنچه که من به خصوص در سال جدید از روسای دانشگاه‌ها و همکارانم خواسته‌ام، تلاش بیشتر و بی‌توجهی به حاشیه‌هاست؛ چرا که اگر از ما از متن یعنی مردم غافل شویم، در حاشیه هیچ آبی برای مردم گرم نخواهد شد.

 

وی افزود: بنابراین بهتر است به حاشیه‌ها توجه نکنیم. در حال حاضر هر کسی گمانه‌زنی می‌کند، اما این گمانه‌زنی‌ها در حوزه سلامت کار خوبی نیست.

 

عیادت وزیربهداشت از کیا رستمی/ کیا رستمی تا 10 روز دیگر مرخص می شود

 

وی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آیا عیادتتان از کیا رستمی به دلیل حاشیه‌هایی بوده که در این زمینه مطرح شده، گفت: خیر عیادت من به دلیل حاشیه‌ها نبوده است، بلکه کیا رستمی یکی از سرمایه‌های ملی ما در حوزه هنری محسوب می‌شود و وظیفه همه ماست که نسبت به همه سرمایه‌هایمان حساسیت بیشتری داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: البته این به معنای بی‌توجهی به بقیه مردم نیست، اما به نظر می‌رسد که وظیفه حکومت است تا همانطور که به افتخاراتی که این افراد در عرصه داخلی و بین‌المللی به بروز و ظهور می‌رساند توجه می‌کند، به زندگیشان نیز توجه کند و البته این موضوع باید برای همه مردم وجود داشته باشد.

 

وزیر بهداشت در پایان گفت: امیدوارم روزی آنقدر خدمات بهداشتی - درمانی و پزشکی پیشرفت کند که نیازی به توجه ویژه براساس موقعیت افراد نباشد.

 

وضعیت سلامتی کیارستمی رو به بهبود است/من جزوتیم نظارتی کیارستمی هستم
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه بعد از عمل جراحی سنگینی که داشتند، تب عباس کیارستمی قطع شده است  و وضعیت سلامتی  ایشان رو به بهبودی است. من در تیم نظارتی هستم  و برتمام عملکرد متخصصانی که به ایشان خدمت ارائه می دهند ، نظارت دارم.

 

ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در خصوص وضعیت سلامتی عباس کیارستمی گفت: خوشبختانه بعد از عمل جراحی سنگینی که داشتند، تب ایشان قطع شده است  و وضعیت سلامتی  ایشان رو به بهبودی است.

 

 وی در پاسخ به اینکه ایا شما جزو تیم پزشکی ایشان هستید ، گفت: من در تیم نظارتی هستم  و برتمام عملکرد متخصصانی که به ایشان خدمت ارائه می دهند ، نظارت دارم.

 

وی افزود: با توجه به روند بهبودی کیارستمی به زودی ایشان را مرخص می کنیم.

 

حریرچی درخصوص کادر درمانی کیارستمی گفت: کادر درمانی کیارستمی از بهترین و برجسته ترین متخصصان ما هستند و هیچ گونه نگرانی از وضعیت سلامت ایشان نداشته باشید.