دکتر ناصر چرخساز با اعلام گزارش سیل و آبگرفتگی طی ۷۲ ساعت گذشته، گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در استان های متاثر از سیل و آبگرفتگی به ۲ هزار و ۵۰۰ تن از هموطنان خدمات اسکان اضطراری با برپایی ٥٤٨ دستگاه چادر امدادی ارائه کردند و آب از ۳۲۵ واحد مسکونی تخلیه شد؛ ۱۳۶شهر، روستا و مناطق عشایرنشین نیز از سوی امدادگران هلال احمر امدادرسانی شد.

وی با بیان اینکه به بدنبال بارش‌های ۳ روز گذشته، امدادگران خدمات لازم را به پنج هزار و ۶۰۰ تن از متاثران از سیل و آب‌گرفتگی در ۱۲ استان کشور ارائه کردند، : اظهارداشت: استان های لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال، همدان، اصفهان، خراسان شمالی و رضوی، کردستان و آذربایجان شرقی طی بارش های اخیر متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند.

چرخساز ادامه داد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در استان های متاثر از سیل و آبگرفتگی به ۲ هزار و ۵۰۰ تن از هموطنان خدمات اسکان اضطراری با برپایی ٥٤٨ دستگاه چادر امدادی ارائه کردند و آب از ۳۲۵واحد مسکونی تخلیه شد؛ ۱۳۶شهر، روستا و مناطق عشایرنشین نیز از سوی امدادگران هلال احمر امدادرسانی شد.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر به نجات و انتقال به مناطق امن ۱۱ نفر اشاره کرد و افزود: ۵ تن از این افراد طی ۳ سورتی پرواز نجات یافته و به مناطق امن منتقل شده اند؛ به علاوه ۶ تن از آسیب دیدگان نیز به مراکز درمانی منتقل که از این تعداد ۳ نفر به وسیله بالگرد طی ۳ سورتی پرواز، انتقال داده شدند.

به گفته وی، امدادرسانی در استان های  خوزستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و اصفهان همچنان ادامه دارد.

چرخساز با اشاره به انجام عملیات برف و کولاک طی ۷۲ ساعت گذشته، افزود: سه استان استان لرستان، اصفهان و گیلان متاثر از برف و کولاک بوده است که امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در ۹ محور اقدام به امدادرسانی به متاثران از برف و کولاک کرده اند.

چرخساز با بیان اینکه با تلاش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر به ۳۱۷ تن از متاثران از برف و کولاک امدادرسانی شده است، تاکید کرد: به ۸۵ نفر از متاثران به صورت اضطراری اسکان داده شد.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر در خصوص توزیع اقلام غذایی در میان در راه ماندگان و متاثران از برف و کولاک، خاطرنشان کرد: ۱۰ بسته غذایی، ۴۵ قرص نان، ۵ کیلو خرما، ۹۰ بسته بیسکوییت و ۷۴ تخته پتو در میان متاثران توزیع شد.