شرایط و جزئیات جذب سربازمعلم اعلام شد

بخشنامه جذب سرباز معلم در تاریخ 25 فروردین ماه امسال توسط معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به ادارات آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

در این بخشنامه آمده است: در اجرای بند الف تبصره ماده 66 الحاقی قانون خدمت وظیفه عمومی و مجوز شماره 46011.2.705.16.8.2.56 مورخ 7 فروردین 95 ستاد کل نیروهای مسلح، سهمیه آن استان برای جذب و سازماندهی معلمان وظیفه در سال 96-95 اعلام می‌شود.

در جذب و به کارگیری افراد ارتباط رشته تحصیلی با رشته تدریس رعایت شود و ضمن تأمین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز مدارس استثنایی از پذیرش رشته‌های مرتبط با پزشکی (ارتوپدی، فوریت‌های پزشکی و ...)‌ خودداری شود.

از مشمولین واجد شرایط دارای برگه آماده به خدمت بدون مهر غیبت که تاریخ اعزام آنها تیر و شهریور 95 است، ثبت‌نام صورت گرفته و اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی در تاریخ 25 اردیبهشت 95 به حوزه ستادی ارسال شود.

فهرست و مدارک داوطلبان واجد شرایط و حائز امتیاز (بر اساس فرم امتیازبندی طراحی شده در آن اداره کل)، بلافاصله در اختیار هسته گزینش استان قرار گرفته و هماهنگی لازم در خصوص دریافت نظر نهایی در زمان مناسب انجام گیرد.

در این بخشنامه تذکر داده شده است برای جلوگیری از هدر رفتن سهمیه جذب استان، حتی‌الامکان اعلام نظر گزینش قبل از ارسال اسامی به حوزه ستادی (25 اردیبهشت 95)،‌انجام گیرد و پس از تاریخ مذکور و ارسال اسامی پذیرفته‌شدگان به ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی ناجا، هیچگونه جذب جدید (حتی به جای مردودین گزارش)، پذیرفته نشده و سهمیه مصرف شده قابل جایگزین نیست.

مجریان برنامه معلمان وظیفه استان باید پس از  ثبت‌نام داوطلبان، برگه اعزام به خدمت آنها را تا چند روز قبل از اعزام به مراکز آموزشی نزد خود نگه دارند و سپس قبل از اعزام به همراه برگه اعلام محل خدمت که از سازمان وظیفه عمومی ناجا برای پذیرفته‌شدگان ارسال خواهد شد، جهت تحویل به مراکز آموزشی، به آنها عودت دهند.

داوطلبان باید در هنگام ثبت‌نام فرم تعهدنامه رعایت شئونات شغل معلمی و رعایت ضوابط عومی گزینش در طول مدت خدمت و همچنین فرم پرسشنامه اطلاعات فردی گزینش را نیز تکمیل و پس از الصاق یک قطعه عکس به همراه تصویر تمام صفحات شناسنامه تحویل مسئول ثبت‌نام دهند.

همچنین داوطلبان باید از سلامت کامل جسمی و روحی و روانی متناسب با شغل معلمی برخوردار باشند (به تأیید اداره کل آموزش و پرورش استان)‌ و ضمن اینکه برگه آماده به خدمت پذیرفته‌شدگان باید ممهور به مهر انجام واکسیناسیون باشد.

 

به گزارش فارس، در این بخشنامه تأکید شده است: برنامه این وزارت، انتخاب مشمولینی است که کسر خدمت ندارند و باید در این خصوص از متقاضیان تعهد اخذ شود؛ متقاضیان در صورت کتمان کسر خدمت و سپس درخواست استفاده از آن در طول سال تحصیلی، ملزم به «جبران خسارات مادی ناشی از خروج قبل از پایان سال تحصیلی» و «هزینه دوره آموزشی بدو خدمت و دوره آموزش نظامی» هستند.

در تبصره‌ای در این بخشنامه آمده است: ادامه اشتغال معلمان وظیفه پس از اتمام خدمت موظف، غیرمجاز است و انجام خدمت ضرورت در آموزش و پرورش هیچگونه حق استخدامی برای افراد ایجاد نمی‌کند.

همچنین اعزام پذیرفته‌شدگان به مراکز آموزش نظامی در تاریخ اول تیر ماه 95 انجام خواهد گرفت؛ اگر مشمول قبلاً درخواست معافیت پزشکی یا تحصیلی کرده باشد، سازمان وظیفه عمومی اعزام وی را لغو نموده و از لیست سربازمعلمان کنار گذاشته می‌شوند پس لازم است این افراد در مهلت ثبت‌نام نسبت به ابطال درخواست معافیت، اقدام کنند.