بارش‌ شدید باران به شمال کشور رسید

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور روز شنبه  با تشریح وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: انتظار داریم بارش‌های شدید امشب در استان گلستان و نیمه شرقی مازندران به وقوع بپیوندد که این بار‌ش‌ها موجب آبگرفتگی و سیلابی شدن در این دو استان خواهد شد.

وی ادامه داد: دریای خیزر متأثر از جریانات شمالی مواج خواهد شد و دمای هوای نیز در استان‌های شمالی از 4 تا 10 درجه کاهش پیدا می‌کند؛ البته بارش برف دامنه‌های البرز و جاده‌های کوهستانی را در بر می‌گیرد و عبور کنندگان از جاده‌های ئشمالی ضمن مراقبت بابت لغزندگی باید از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این سامانه بارشی که از امشب در استان‌های شمالی اوج پیدا می‌کند از عصر فردا (یک‌شنبه) به سمت استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی خواهد رفت و این مناطق نیز دچار بارش‌های شدیدی خواهند شد.

نقشینه خاطرنشان کرد: این سامانه تا پایان وقت‌ دوشنبه در مناطق شرق و شمال شرقی کشور فعال خواهد بود؛ البته مناطقی از مرکز کشور و غرب و شمال غرب نیز در 48 ساعت آینده بارش پراکنده باران را خواهند داشت اما شدت بارش‌ها در دو روز آتی در شمال و شمال شرقی برقرار است.

وی از مواج بودن سواحل کشور در ساعت‌های آینده خبر دارد و افزود: دریای خزر متاثر از سامانه بارشی مواج خواهد بود؛ خلیج فارس،تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا روز دوشنبه مواج و طوفانی است و وزش باد شدید در این مناطق وجود خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با پیش‌بینی هوای تهران گفت: تهران نیز در 48 ساعت آینده آسمانی نیمه ابری همراه با وزش باد و رگبارهای پراکنده باران در وقت عصر گاهای را خواهد داشت که دمای هوا نیز مقداری کاهش می‌یابد.