معاون اول و وزیر کشور هنوز به مناطق سیل زده نرفته اند

گروه اجتماعی- بارش روزهای گذشته موجب آبگرفتی برخی از استانها و شهرهای کشور شده است.

 

به گزارش افکارنیوز،بر اساس گفته های مسئولین سیلاب 136 شهر در چند استان کشور از جمله استانهای خوزستان، لرستان، کرمانشاه، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و ایلام را فرا گرفته و خسارات زیادی به همراه داشت.

 

این سیلاب در حالی برخی شهرهای را فراگرفته که حسن روحانی رئیس جمهور و برخی از مسئولین از روز چهارشنبه در سفر ترکیه بسر می برند و گویا بقیه مسئولین هم خواب هستند و به این مناطق سفر نکردند تا از نزدیک پیگیر مشکلات مناطق سیل زده باشند.

روحانی از استانبول ترکیه در گفتگوی تلفنی با اسحاق جهانگیری معاون اول خود، خواستار پیگیری سیلاب در کشور شد.

اما جهانگیری تا کنون به برگزاری جلسه در تهران اکتفا کرد و در مناطق سیل زده حضور نیافت.

همچنین عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور  بعنوان مسئول مستقیم این حوادث، تا کنون برای رسیدگی به مشکلات سیل زدگان به این مناطق نرفت.

جالب اینجاست که وزیر کشور برای پیگیری مشکلات سیل زدگان بجای حضور در این مناطق دستور اینستاگرامی صادر کرد.

کشور

این سیلاب برای مردم و مزارع آنها و حتی اماکن مسکونی و راهها خسارات زیادی داشته است.

بارش باران که در برخی نقاط ار روز سه شنبه شروع شده در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به سیلاب تبدیل شد.

در این میان بارش باران در استان لرستان سبب طغیان رودخانه ها و محاصره روستاها در سیل شده است و تاسیسات زیرساختی در تعدادی زیادی از روستاها تخریب شد.

همچنین این بارش خسارات زیادی به بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و زیربنایی شهرهای مختلف استان خوزستان زده است.

در مشهد نیز بارندگی و آبگرفتگی معابر شهری با سقوط بسیاری از درختان و داربست های ساختمانی در سطح شهر همراه بود که بنا به گفته مسئولین استان، بارش باران در مشهد 100 حادثه به همراه داشت.

همچنین سیل در استان ایلام خساراتی به همراه داشت و تعدادی از خانوارها در شهرستان ایوان و دهلران توسط هلال احمر از حادثه سیل نجات یافته اند و برخی نیز دچار صدمه ناشی از سیلاب شده که حداقل چهار نفر نیز مصدوم شدند.

وسعت این سیلاب به حدی است که بنا به گفته ناصر چرخساز رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به 2 هزار و 500 تن از هموطنان خدمات اسکان اضطراری با برپایی 548 دستگاه چادر امدادی ارائه و آب از 325 واحد مسکونی تخلیه شد.