تقسیط پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی

محمد اسماعیل سعیدی با بیان این مطلب افزود: مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت طی چند سال گذشته پرداخت نشده است و همین موضوع باعث شده میزان مطالبات افزایش چشم گیری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تامین اجتماعی است، گفت: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که در سالهای برنامه این بدهی پرداخت شود و برهمین اساس بدهی تقسیط و در ۵ سال پرداخت می شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: با توجه به اینکه تامین اجتماعی سازمانی است که دولت متولی آن است به همین دلیل در پرداخت بدهی ها کوتاهی می کند اما امیدواریم طی ۵ سال با برنامه ریزی های انجام شده بدهی این سازمان به صفر برسد تا تامین اجتماعی نیز بتواند به تعهدات خود در قبال بیمه شدگان عمل کند.

سعیدی گفت: چندی قبل نمایندگان مجلس دولت را مجاز کردند بدهی های خود به بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیر دولتی را با اولویت تامین اجتماعی پرداخت کند.

وی اظهار داشت: امیدواریم در صورت پرداخت بدهی های دولت بخشی از تعهدات  و لوایحی که به دلیل کمبود اعتبارات سازمان تامین اجتماعی مسکوت مانده  مانند قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان ، بیمه زنان خانه دار، افزایش مرخصی زایمان و... اجرایی شود.