ترافیک منطقه 10 تهران روان می شود/ تعریض اتوبان شهید فهمیده پس از مشورت با شورایاری ها

گروه اجتماعی، علی رضا جاوید معاون عمرانی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با بیان این که طراحی بزرگراه یادگار امام حدفاصل پادگان جی تا میدان فتح به شیوه زیر سطحی طراحی شده است، عنوان کرد: در نتیجه فضای روی  سطح همچنان در اختیار شهروندان برای تردد پیاده و سواره وجود دارد.

 

معاون عمرانی شهرداری تهران با اشاره به این که طراحی زیر سطحی بهترین نوع طراحی بزرگراه ها است، تاکید کرد:  در طرح جامع و تفصلی نیز به طراحی زیر سطحی اشاره شده است تا نه تنها در تردد شهروندان مشکلی ایجاد نشود بلکه شرایط بهبود گره های ترافیکی منطقه 10 نیز فراهم شود.

وی با بیان این که در این پروژه نیز اتصال بلوار استاد معین از خیابان آزادی تا خیابان جی نیز پیش بینی شده است، اذعان کرد: همچنین در نقطه اتصال این بلوار با خیابان آزادی یک تقاطع غیر همسطح پیش بینی شده است. همچنین یک دور برگردان غیر همسطح به صورت جنوب به جنوب در بزرگراه یادگار امام در قسمت شمال خیابان آزادی طراحی شده تا ترددها در منطقه 10 روانسازی شود.

وی با بیان این که پروژه بزرگراه یادگار امام شامل چهار پروژه به صورت همزمان است، خاطرنشان کرد: پایان نیمه اول سال 96 شاهد بهره برداری امتداد بزرگراه یادگار امام، امتداد بلوار استاد معین، زیرگذر بلوار استاد معین و خیابان آزادی و نیز دوربرگردان غیر همسطح شمال آزادی هستیم.

جاوید با اشاره به طرح تعریض اتوبان شهید فهمیده و پاسخ به نگرانی عمومی در مورد مختل شدن تعداد 6 محله از محلات منطقه 21 با تعریض این اتوبان اظهار کرد: طرحی در این مورد در مرحله مطالعات قرار دارد و بدون شک ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و ترافیکی تعریض این اتوبان سنجیده می شود.

معاون شهردار تهران در پایان با اشاره به این که برای اجرای این طرح نظر شهرداری منطقه و شورایاری محلات نیز دریافت می شود، اظهار کرد: مشاور طرح در حال بررسی و احصاء گزینه های مختلف قابل اجرا در تعریض این اتوبان است. در حال حاضر پاسخ مشخصی در مورد نقطه تعریض این اتوبان از نظر جهت جغرافیایی وجود ندارد.