فاکتورهای مورد نیاز قاضی پرونده ستایش برای اعلام نظر

مرادطلب دادستان عمومی و انقلاب شهر ورامین درباره اینکه گفته می‌شود از سوی پزشکی قانونی جواز فوت ستایش کودک افغانستانی صادر شده است و همچنین گزارش اولیه‌ای هم به شما داده شده است، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر علت فوت یا نظریه پزشکی قانونی به دست ما نرسیده است.

وی افزود: وقتی پرونده فردی به پزشکی قانونی می‌رود، پزشکان این مرکز از جسد نمونه‌برداری کرده و عکسبرداری می‌کنند و پس از آنکه احتیاج‌شان به ماندن جسد مرتفع شود، اجازه دفن جسد را صادر خواهند کرد.

مرادطلب گفت: در خصوص پرونده ستایش هم پزشکی قانونی اعلام کرده است که دیگر نیازی به ماندن جسد نیست و نمونه‌برداری‌های لازم انجام شده و عکسبرداری هم صورت گرفته است، به همین دلیل خانواده می‌توانند ستایش را دفن کنند.

دادستان عمومی و انقلاب ورامین در خصوص اینکه قاضی پرونده چه فاکتورهایی را از پزشکی قانونی مطالبه کرده است، گفت: برای ما چند فاکتور از اهمیت بالایی برخوردار است، ابتدا علت تامه وقوع قتل، نحوه و زمان وقوع قتل، اینکه به مقتول تعرضی شده است یا خیر، سن قطعی متهم به قتل و همچنین تعیین سلامت روانی متهم به قتل.

وی گفت: این اطلاعات هنوز به دست ما نرسیده است، اما به محض آنکه نتیجه این چند فاکتور به دست ما برسد، پرونده تکمیل شده و به دادگاه کیفری شماره یک می‌رود.

در چند روز گذشته، نوجوان هفده ساله‌ای به طرز کاملاً وحشیانه دختربچه شش ساله‌ای را به قتل رسانده و سپس جسدش را دفن کرده است، این دختربچه شش ساله از اتباع افغانستان است.