سازمان هواشناسی کشور با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی اعلام کرد که امروز (سه‌شنبه) رگبار، رعد و برق و وزش باد در مناطق شمال شرق کشور، دامنه‌های البرز، زاگرس مرکزی و نیمه شمالی کشور رخ می‌دهد که این بارش‌ها در مناطق کوهستانی و ارتفاعات البرز به صورت برف خواهد بود؛ شدت بارش‌ها در ساعت‌های آینده بیشتر در خراسان رضوی است که در برخی مناطق این استان سبب آبگرفتگی معابر عمومی و راه‌های ارتباطی و  سیلابی شدن رودخانه‌ها خواهد شد.

بنابر پیش‌بینی این سازمان  بارش‌های چهارشنبه نیز به صورت رگبار و رعد و برق خواهد بود که بیشتر در منطقه شمال شرق کشور واقع خواهد شد که با خروج این سامانه بارشی شاهد جوی آرام از پنج‌شنبه خواهیم بود.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که طی 48 ساعت آینده وزش باد نسبتاً شدیدی در شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد که موجب ایجاد گرد و غبار در برخی مناطق خواهد شد؛ البته به علت وزش باد شدید شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان سه روز آینده مواج خواهد بود.

بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از چهارشنبه روند افزایش دما برای نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود، که پنج‌شنبه در سواحل خزر این افزایش دما محسوس خواهد بود.

سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرد که تهران در 24 ساعت آینده دچار افزایش ابر و رگبار و رعد و برق به همراه وزش باد در برخی مناطق شود که این بارش‌ها به صورت مقطعی خواهد بود.

به گزارش تسنیم، سامانه بارشی که هفته گذشته از سمت شمال غرب و غرب کشور وارد شده بود موجبات بارش‌های شدید باران و برف، آبگرفتگی و سیلاب را فراهم آورد و حتی در برخی از استان‌های کشور سیلاب وضعیت بحرانی را پدید آورد؛ این سامانه بارشی سیل آسا از شرق و شمال شرق کشور خارج خواهد شد اما بارش‌های بهاری همچنان ادامه خواهد یافت.