یک پلنگ ماده و چهار توله‌اش تلف شدند+تصاویر

لاشه یک پلنگ ماده آبستن که چهار توله داشته و آماده زایمان بود، در منطقه شکار ممنوع خرمناز یاسوج مشاهده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: عصر روز دوشنبه ۹۵/۱/۳۰ لاشه یک پلنگ ماده در منطقه شکارممنوع خرمناز توسط محیط بانان در حالی مشاهده شد که یکی از توله هایش را به دنیا آورده و در حال زایمان توله دوم بوده است.

اسداله هاشمی اظهار داشت: پس از مشاهده لاشه پلنگ، موضوع به سازمان مرکزی اعلام شده و لاشه پلنگ برای کالبدگشایی و بررسی های تخصصی به اداره کل دامپزشکی استان منتقل شد.

روز ۹۵/۱/۳۱ لاشه پلنگ توسط دامپزشک معتمد اداره کل دامپزشکی کالبد گشایی شده و مشخص شد که پلنگ چهار توله آماده تولد داشته است.

در حال حاضر نمونه برداری و آزمایش‌های لازم جهت تعیین علت دقیق مرگ انجام شده است اما بررسی های اولیه نشان می دهد که دلیل مرگ ماده پلنگ، سخت زایی بوده است و احتمالا حین زایمان از بین رفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نتیجه قطعی و نهایی در خصوص علت مرگ این پلنگ ماده و توله هایش پس از مشخص شدن نتیجه آزمایشات و بررسی های تخصصی اعلام خواهد شد.

آن گونه که در تصاویری که پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران منتشر کرده مشخص است هر چهار توله پلنگ کامل و آماده تولد بوده‌اند.