بهروز جنت ــ مدیرکل نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در همایش ملی نشان ایمنی و سلامت که همزمان با پنجمین روز از هفته سلامت برگزار شد، با تأکید بر ضرورت حمایت سازمان‌های نظارتی و صنایع غذایی برای کنترل بیماری‌های غیرواگیر اظهار داشت: بیشترین مخاطره جامعه ما بیماری‌های غیرواگیر است که خطرناکترین و مرموزترین آنها دیابت است.

وی با اشاره به اینکه، کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر نظیر دیابت در آینده نزدیک تمام بودجه‌های سلامت را به‌سمت خود می‌کشاند، افزود: در همین راستا کاهش دریافت کالری از طریق کاهش قندهای ساده، چربی و نمک از اولویت‌های کاری این سازمان در سال 95 است.

به‌گفته جنت برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر کمک سازمان‌های نظارتی و صنایع غذایی لازم است و کاهش دغدغه‌های تولید کنندگان و تأمین کنندگان مواد غذایی از دیگر برنامه‌های امسال سازمان غذا و دارو است که به این منظور سامانه www.ttac.ir را راه‌اندازی کردیم و در ماه جاری قسمت مربوط به ثبت واردات مواد اولیه فعال می‌شود.

مدیرکل نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو عنوان کرد: دریافت پروانه از طریق این سامانه از دیگر برنامه‌های امسال سازمان غذا و دارو است تا هر کسی که می‌تواند محصول خوب با فرمولاسیون مناسب سلامت ارائه دهد تا با ثبت در این سامانه و حذف بوروکراسی‌های اداری با تنوع بیشتر و تمرکز بر ارتقای سلامت محصولات خود در راه اهداف سلامت‌محور گام بردارند.

جنت گفت: امیدوارم بتوانیم با این شیوه تنوع محصولات غذایی و سلامت‌محور را که دغدغه مردم است، ایجاد کرده و محصولی خوب با اندازه کافی و در راستای اهداف سلامت‌محور در اختیار مردم قرار دهیم. بنابراین امیدواریم با کمک شما تولیدکنندگان به این اهداف دست یابیم.

به گزارش وزارت بهداشت، در همایش ملی نشان ایمنی و سلامت با حضور وزیر بهداشت از سایت www.ttac.ir رونمایی و از 9 نفر از مسئولان صنایع غذایی که به طرح اصالت (شناسنامه محصول از تولید تا مسیر طی‌شده آزمایشگاهی) توجه ویژه و اهتمام داشتند، تقدیر شد.