پیگیر تامین امنیت در برخی مناطق هستیم/ محله های تاریک احساس ناامنی دارند

گروه اجتماعی- مرتضی طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به درخواست شهروندان در مناطق 19 تا 22 به منظور افزایش امنیت در محلات با تهیه کانکس پلیس عنوان کرد: کمیسیون فرهنگی پیگیر درخواست های مردمی در این حوزه است زیرا یکی از وظایف شوراها پیگیری نیاز مردم با همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف است.

 

وی با اشاره به فاصله موجود بین امنیت و احساس امنیت خاطرنشان کرد: آمار و ارقام واقعی وقوع جرم در محلات در دست پلیس است لذا پلیس باید با بررسی هایی که انجام می دهد در صدد تامین امنیت در محلات برآید.

 

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نیروهای پلیس افتخاری؛ بر نقش مردم در تامین امنیت محلات تاکید و اظهار کرد: نیروهای پلیس افتخاری همواره کمک رسان ناجا در تامین امنیت بوده اند زیرا این نیروها با مشکلات و آسیب ها از نزدیک آشنا هستند و می توانند در تامین امنیت موثرتر باشند لذا یکی از راه حل ها استفاده موثر از این نیروها است.

وی با اشاره به این که شهروندان در مناطق 19 تا 22 به دلیل باز بودن محدوده شهری خود به زمین های بایر و نیز تاریکی بیشتر معابر در این مناطق احساس امنیت کمتری دارند، عنوان کرد: این افراد درخواست هایی برای تامین کانکس پلیس در محلات دارند. سال گذشته شورای شهر تهران به ناجا کمک کرد زیرا همانگونه که ذکر شد یکی از وظایف شورای شهر کمک به دستگاه ها در رفع نیازهای مردم است اما ناجا خود در ایجاد امنیت وظیفه مستقیم دارد و شورای شهر صرفا کمک کننده است.

نایب رییس شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: کمیسیون فرهنگی قطعا درخواست های مردمی در تامین امنیت محلات را بررسی کرده و رسیدگی می کند.