عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران که کمتر از یک سال قبل دو مقطع به هنرمندان و ورزشکاران هشدار داده بود مراقب نحوه زندگی خود باشند، این بار پرده‌ها را کنار زد و شفاف‌تر از قبل گفت: به وزارت ورزش در مورد جرم شراب‌خواری برخی افراد هشدار می‌دهیم. تذکر می‌دهیم مراقب وقوع این جرم باشند. وقتی ورزشکاری یا هنرمندی دچار مشروب‌خواری باشد و حتی مرگش ناشی از این موضوع رخ بدهد، اصلاً زیبنده نیست.

دادستان تهران بدون تعارف و شفاف گفت: اخبار برخی دادسراها و راهور مؤید این است که وقتش رسیده با رانندگی در حال مستی و مشروب‌خواری برخورد جدی‌تر شود. این کارها تبدیل به رفتارهای پرخطر شده است.

جعفری‌دولت‌آبادی که از یک سو تلاش می‌کرد این بار پرده‌ها را کنار بزند و بخشی از حقایق تلخ پشت پرده فوتبال را به اهالی این ورزش نشان بدهد و از سوی دیگر مراقب باشد به حرمت‌ کسی خدشه وارد نشود، افزود: در حال حاضر برخی ورزشکاران و هنرمندان، ورزش و هنر را وسیله‌ای برای رسیدن به شهرت نابه‌جا کرده‌اند که البته مردم ما نسبت به این قضیه آگاه هستند. ورزشکاران باید اخلاق قهرمانی و پهلوانی داشته باشند چون آنها الگوی بسیاری از جوانان هستند. چندی پیش هم تذکر دادیم ورزشکاران و هنرمندان باید اخلاق حرفه‌ای و منش پهلوانی داشته باشند. باور کنید اینکه ورزشکار یا هنرمندی بر اثر شرب خمر بمیرد، شایسته نیست.

حرف‌های دادستان تهران، رمزگشایی از برخی اتفاقات چند ماه اخیر است و البته مهم‌تر از آن تلنگری است به ورزشکاران و هنرمندان که بدانند از این پس اگر دچار تخلف و تخطی شوند، هیچ چیز پنهان نمی‌ماند.