نابودی حیا در کافی شاپ‌های دنج

کافی شاپها هم اکنون به مکان دنجی برای دختران و پسران جوان تبدیل شدهاند که میتوانند ساعتهای طولانی در این مکان به گپ زدنهای خارج از شرع و عرف بپردازند همچنین در محیط کافی شاپ میتوانی شاهد دود کردن سیگار و ... توسط دختران و پسران جوان باشی.

امروزه کافی شاپ‌ها به پاتوقی برای دختران و پسران تبدیل شده‌اند که گاه صحنه‌های خارج از شرع و عرفی که در آن مشاهده می‌شود کام انسان را تلخ می‌کند گویی تلخ‌ترین نوشیدنی‌ها در این مکان‌ها سرو می‌شود.

به گزارش فارس کافی شاپ‌های سطح شهر تهران امروزه به پاتوقی دنج و خلوت برای حضور دختران و پسران تبدیل شده‌اند و در گرمای تابستان و سرمای زمستان میزبان آنهاست.

وقتی از در کافی شاپ داخل می‌شوی انبوهی از دختران و پسران جوانی را مشاهده می‌کنی که گاه دسته جمعی و گاهی دو نفری با یکدیگر پشت میز نشسته‌ و غرق در یکدیگرند.

با نگاهی به اطراف بالاخره موفق می‌شوی تا جایی را برای نشستن پیدا کنی و سفارشت را می‌دهی و تا حاضر شدن آن اطراف را برانداز می‌کنی.

شال‌های عقب رفته، آرایش‌های تند، دست‌های گره خورده به هم و گاهی روابط فراتر از آن و خنده‌های مستانه را در چهره افراد حاضر در این مکان به وضوح می‌توان مشاهده کرد.

سفارشت حاضر شده، مشغول خوردن می‌شوی که ناگهان جمله‌ای بر روی دیوار کافی شاپ توجهت را به خود جلب می‌کند «رعایت شئونات اسلامی در این مکان الزامی است» با دیدن این جمله مبهوت می‌شوی در این مکان تنها چیزی که نمی‌توان مشاهده کرد رعایت شئونات اسلامی است.

روابط نادرست دختر و پسر را در این مکان پشت اکثر میزها می‌توان مشاهده کرد گویی صاحب کافی شاپ از روی ناچاری مجبور شده است این جمله را بر روی دیوار نصب کند و خودش هم به آن هیچ اعتقادی ندارد.

صدای موسیقی در فضای کافی شاپ کاملاً به گوش می‌رسد و روابط دوستانه جوانان حاضر در این مکان را پررنگ‌تر می‌کند، شیشه‌های ماتی که مانع از دیده شدن داخل کافی شاپ می‌شود فضای مناسبی را برای حرمت شکنی و ارتباط خارج از عرف و شرع فراهم کرده است.

متأسفانه هم‌اکنون فضای کافی شاپ‌‌ها به گونه‌ای است که نمی‌توان از آن به عنوان محلی برای گذراندن لحظاتی خوش با خانواده استفاده کرد اگر بخواهی با همسر یا فرزندان خود وارد کافی شاپ شوی آنقدر حرمت شکنی و صحنه‌های زننده را مشاهده می‌کنی که از آمدن به این محیط پشیمان شده و ترجیح می‌دهی سریعتر آن را ترک کرده و دیگر هیچ وقت قدم به این فضا نگذاری.

امروزه کافی شاپ‌ها به پاتوقی برای دوستی‌های دختران و پسران تبدیل شده‌اند که گاه صحنه‌های خارج از شرع و عرفی که در آن مشاهده می‌‌شود کام انسان را تلخ می‌کند گویی تلخ‌ترین نوشیدنی‌ها در این مکان‌ها سرو می‌شود.

حرمت شکنی و نابودی حیا در کافی شاپ‌ها

کافی شاپ‌ها هم اکنون به مکان دنجی برای دختران و پسران جوان تبدیل شده‌اند که می‌توانند ساعت‌های طولانی در این مکان به گپ زدن‌های خارج از شرع و عرف بپردازند همچنین در محیط کافی شاپ می‌توانی شاهد دود کردن سیگار و … توسط دختران و پسران جوان باشی.

نازنین رسولی کارمند در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» در این خصوص می‌گوید: در چهارراه ولی عصر کافی شاپی وجود دارد که دختران و پسران جوان به آسانی در این فضا سیگار مصرف می‌کنند و از آنجا به عنوان محلی برای گپ زدن و دوستی‌های نادرست میان دختر و پسر استفاده می‌کنند.

وی می‌افزاید: من واقعاً نگران این موضوع هستم که چگونه حرمت شکنی و بد حجابی در فضای کافی شاپ‌ها از سوی مسئولان و افرادی که مسئول حفظ امنیت جامعه هستند نادیده گرفته می‌شود و عدم نظارت کافی از سوی مسئولان موجب شده است تا خانواده‌ها نسبت به کافی شاپ‌ها دید منفی پیدا کنند.

زهرا حجتی با اعلام نارضایتی از وضعیت کافی شاپی واقع در خیابان حافظ عنوان می‌کند: قلیان کشیدن در کافی شاپ‌ها هم اکنون شایع شده است و متأسفانه شاهد صحنه‌های ناپسند مصرف قلیان توسط زنان و دختران در این فضا هستیم.

این دانشجو با بیان اینکه هم‌اکنون دختران و پسران جوان از فضای کافی شاپ به عنوان محلی برای دوستی با جنس مخالف استفاده می‌کنند، ادامه می‌دهد: فضای تاریک برخی از کافی شاپ‌ها فرصت مناسبی برای پیش‌رفتن برخی رابطه‌هاست و برخی از صحنه‌هایی که در کافی شاپ‌ها مشاهده می‌شود حرمت شکنی کامل است.

وی بیان می‌کند: به جرأت می‌توان گفت که کافی شاپ‌ها هم‌اکنون به پاتوقی برای دختران خیابانی تبدیل شده است.

شئونات اسلامی در کافی شاپ معنا ندارد

سیما حسام نژاد، دانشجو در ‌این خصوص تصریح می‌کند: در فضای تاریک کافی شاپ موسیقی‌های خاصی پخش می‌شود که هیجان دختران و پسران را بیشتر می‌کند.

وی می‌افزاید: کافی شاپ‌ها می‌تواند مکانی برای حضور اعضای خانواده و تفریح آنها باشد اما هم‌اکنون صحنه‌های زننده‌ای در این فضا مشاهده می‌شود که خانواده را نسبت به کافی شاپ بد بین کرده است.

این دانشجو با بیان اینکه در فضای کافی شاپ تابلویی مبنی بر اینکه رعایت حجاب اسلامی در این مکان الزامی است مشاهده می‌کنیم، می‌گوید: این جمله فقط برای فریب نوشته شده است چرا که تنها چیزی که در فضای کافی شاپ وجود ندارد شئونات اسلامی است و حریم حیا میان دختران و پسران در کافی شاپ معنایی ندارد.

کافی شاپ یا مکانی برای نابودی ارزش‌های معنوی و اخلاقی

امان الله قرائی مقدم، ‌آسیب‌شناس اجتماعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار می‌کند: فضای کافی شاپ رنگ غرب زدگی شدید پیدا کرده است و به مکانی برای آسیب زایی میان دختران و پسران تبدیل شده است و باید کنترل و نظارت بیشتری بر این مکان‌ها از سوی پلیس و صاحبان کافی شاپ‌ها اعمال شود.

وی می‌افزاید: کافی شاپ‌ها مکانی برای دوستیابی و روابط نادرست دختران و پسران شده است و این دوستی‌ها موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی، ازدواج‌های نادرست و رشد طلاق می‌شود.

این آسیب شناس اجتماعی با بیان اینکه شاهد کمرنگ شدن معنویات و ارزش‌های اخلاقی در جامعه شده‌ایم، می‌گوید: جوانانی که به ارتباط‌های ناسالم روی می‌آورند سایر همسالان خود را به سوی روابط نادرست می‌کشانند و شاهد شیوع رفتارهای نادرست در میان جوانان معصوم جامعه خواهیم بود.

به گزارش توانا، کافی شاپ‌ها تنها یکی از مکان‌هایی هستند که می‌توان در آن روابط ناسالم را مشاهده کرد امروزه دیگر اکثر محیط‌های تفریحی و متأسفانه فضاهای آموزشی کشور به مکانی برای اختلاط و دوستی‌های میان دختر و پسر تبدیل شده‌اند اما آنچه که در این میان به تاراج می‌رود حیا و عفت دختر ایرانی است.

اما تا چه زمانی باید چشم خود را بر روی این صحنه‌ها بست و به‌گونه‌ای وانمود کرد که گویی همه چیز کاملاً طبیعی است آیا برخورد با بدحجابان فقط در سطح خیابان‌های شهر راه‌حل معضل بدحجابی و روابط ناسالم و آشکار دختران و پسران در این روزهاست؟

آیا مسئولان نگاهی به اماکن تفریحی سطح شهر و کافی شاپها انداختهاند آیا نمیدانند در کافی شاپها چه میگذرد و چه فضای مناسبی برای ارتباط ناسالم دختران و پسران در این مکانها فراهم شده است؟