نمی توانیم بگوییم به ستایش تجاوز شده است یا نه

ابوالقاسم مرادطلب  در پاسخ به این سئوال که مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفته است نظریه علت فوت ستایش، روز دوشنبه به دادستانی ارسال شده اظهار کرد: نظریه پزشکی قانونی شاید روز دوشنبه ارسال شده باشد اما امروز به دست ما رسیده است. 

دادستان عمومی و انقلاب تهران در پاسخ به این سئوال که آیا در نظریه پزشکی قانونی موضوع تجاوز تایید شده یا خیر اظهار کرد: با توجه به اینکه نظریه پزشکی قانونی دریافت شده و باید برای متهم قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شود، اکنون نمی‌توانیم محتویات را فاش کنیم.

مرادطلب ادامه داد: بعد از اخذ آخرین دفاع از متهم، پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران می‌رود و اگر آن موقع قاضی پرونده صلاح بداند می‌‌تواند مجوز رسانه‌ای شدن محتویات پرونده را صادر کند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در پاسخ به این سئوال که در قرار مجرمیت و کیفرخواست این پرونده آیا فقط در خصوص قتل عمد اظهارنظر می‌شود یا خیر افزود: در صدور کیفرخواست این پرونده درباره سه موضوع شامل قتل عمد، تجاوز و جنایت بر میت که اسیدپاشیدن از مصادیق آن است، اظهارنظر می‌شود و پرونده به دادگاه کیفری یک استان می‌رود و باید دید دادگاه چه تصمیمی می‌گیرد. 

وی در پاسخ به این سئوال که پیش‌بینی می‌شود پرونده تا چه زمانی به دادگاه ارسال شود گفت: اگر بازپرس امروز و فردا پرونده را بررسی کامل کند و اگر نقص و ایراد دیگری نباشد فکر می‌کنم پرونده هفته آینده به کیفری استان برود.

مرادطلب در خصوص نتیجه نظریه پزشکی قانونی درباره سلامت روان متهم نیز گفت: نظریه پزشکی قانونی به ما اعلام می‌شود اما برای صدور کیفرخواست منتظر آن نیستیم.