در پی وقوع سرقت های جیب بری در اتوبوس و ایستگاه های خطوط BRT  آزادی - تهرانپارس و راه آهن - تجریش و بالعکس، به ویژه در ایستگاه های چهارراه ولیعصر، میدان انقلاب، میدان امام حسین (ع)، میدان فردوسی و ... ، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بررسی اظهارات شکات و مالباختگان همگی حکایت از آن داشت که افرادی به شیوه های ایجاد درگیری های ساختگی در داخل ایستگاه و بعضا داخل اتوبوس ها و همچنین هل دادن افراد در داخل ایستگاه های شلوغ اقدام به سرقت محتویات جیب های آنها کرده اند.

همزمان با انجام طرح های پلیسی از سوی اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص کنترل نامحسوس ایستگاه های BRT محل وقوع سرقت ها  طرح دستگیری مجرمین حرفه ای و سابقه دار از سوی معاونت مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ انجام شد و طی دستگیری چهار نفر از متهمان بنام های مهدی . م (35 ساله) ، علی . ن (36 ساله) ، محمد . خ (37 ساله) و وحید  (40 ساله) و در بازرسی از مخفیگاه آنها، مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر کشف شد.

 

با شناسایی صاحبان مدارک شناسایی کشف شده از مخفیگاه متهمان تعدادی از آنها در اظهارات خود عنوان کردند که به شیوه جیب بری در ایستگاه های اتوبوس BRT و تعدادی دیگری نیز به شیوه زورگیری مورد سرقت قرار گرفته اند که در مواجهه حضوری ، متهمان توسط تعدادی از مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفتند.

با دستگیری این چهار متهم و شناسایی آنها از سوی تعدادی از مالباختگانی که به شیوه جیب بری مورد سرقت قرار گرفته بودند، هر چهار نفر به دستور دادیار شعبه اول دادسرای 34 تهران و جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

با بررسی سوابق متهمان، هر چهار متهم به عنوان مجرمان سابقه دار و حرفه ای در ارتکاب جرایم زورگیری و جیب بری مورد شناسایی قرار گرفتند.

بررسی سوابق متهمین حکایت از آن داشت که این چهار متهم از سال 82 تاکنون بارها به اتهام سرقت های بعنف و جیب بری دستگیر و روانه زندان شدند؛ به عنوان مثال یکی از متهمین بنام مهدی . م ، بیش از 11 سال تحمل کیفری داشته و در سال 90 با تأمین قرار از زندان آزاد شده است.

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متعدد متهمین در ارتکاب جرایم مختلف بویژه در زمینه سرقت های بعنف و بویژه جیب بری، شناسایی متهمین توسط تعدادی از مالباختگان و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر چهار متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.