ثبت بالاترین میزان فرکانس در کتاب گینس

به گزارش ايرنا به نقل از ايسوز، اوركلاكرها با استفاده از مادربورد ايسوز توانستند ولتاژ ۲ و ۱۶ هزارم ولت را با ثبات كامل به پردازنده برسانند، اين مقدار براي يك پردازنده ۳۲ نانومتري مقدار بالايي محسوب مي شود.
در این حالت، فرکانس پایه پردازنده به ۲۷۱ و ۹۲ صدم مگاهرتز و ضریب آن روی ۱۳ تنظیم شد تا با این کار رکورد جهانی را افزایش دهند.
حافظه مورد استفاده اورکلاکرها Corsair Dominator GT با زمان تاخیر ۲-۱۶ - ۲-۲۲ بوده است.
برای خنک‌کردن پردازنده، این تیم ابتدا از خنک‌کننده نیتروژن مایع استفاده کردند و سپس به سراغ هلیوم مایع رفتند که نقطه جوش پایین‌تری دارد.
حتی در این دمای بسیار پایین - که گاهی به منهای ۱۸۰ درجه سانتیگراد نیز می‌رسد - هیچ مشکلی برای پردازنده و مادربورد ایجاد نکردو به قول معروف مشکل Cold Bug رخ نداد.
این سری از پردازنده‌ها قرار است در سه ماهه چهارم امسال به بازار عرضه شود.
مادربورد Asus Crosshair V Formula نیز در حال حاضر در بازار موجود است و علاوه بر پشتیبانی از حافظه‌های DDR۳ دو کاناله، از فناوری‌های ۳ - Way SLI و ۳ - Way CrossfireX نیز پشتیبانی می‌ کند.
گفتنی است اورکلاکرها تواستند با استفاده از پردازنده هشت هسته‌ای AMD FX - ۸۱۵۰ که براساس معماری ساخت ۳۲ نانومتری ساخته شده، رکورد ۸۴۲۹ مگاهرتز را به ثبت رساندند.
این افراد برای ثبت این رکورد از مادربورد Asus Crosshair V Formula که مادربوردی حرفه‌ای و مخصوص اورکلاک است استفاده کردند تا بتوانند دقیق‌ترین تنظیمات ممکن را روی پردازنده اعمال کرده و در شرایط سخت و در زمان استفاده از خنک‌کننده‌های همچون نیتروژن مایع دوام خوبی داشته باشد.
اوركلاك كردن معمولا در قطعات سخت افزاري كه داراي فركانس هستند اتفاق مي افتد و به معناي استفاده از تمامي توان قطعه در پردازش و كاركرد است.