به گزارش فارس، علی خلیلی، طلبه ناهی از منکر که یکشنبه ۲۵ تیر همزمان با شب نیمه شعبان به دنبال اعتراض به آزار چند دختر جوان در منطقه تهرانپارس توسط چند جوان به وسیله ضربات چاقو مضروب شده بود اکنون بهبود پیدا کرده و خانه دوران نقاهت بعد از درمان را طی می کند.

خبرنگاران فارس برای عیادت از این جوان ۱۹ ساله این بار به منزلش رفتند، آرام روی تخت دراز کشیده بود مشکل تکلمش هم رفع شده بود اما می‌گفت هیچ جیزی از شب حادثه، نحوه وقوع آن به یاد ندارد و فقط از زمانی که در بیمارستان عرفان تهران به هوش آمد را به خاطر دارد.


کنار تخت علی نشستیم، علی هم البته از تخت پایین آمد و کنارمان نشست، گفت، معذب هستم بالای تخت باشم.

از او می‌پرسیم چیزی از شب حادثه یاد دارد که گفت: هیچ یادم نمی‌آید فقط بعد از یک هفته که در بیمارستان به هوش آمدم به بعد را یادم می آید و ماجرا را از دوستانم شنیدم.

بعد از آن خانم مشتاق فر مادر علی به شرح ماجرا پرداخت و گفت: بعد از حادثه علی حدود ۲۰ دقیقه غرق در خون روی زمین مانده بود و هر چه دوستانش تلاش کردند هیچ کس علی را سوار نکرد تا اینکه ۲ نفری که بعداً فهمیدم مسافر و اهل شمال بودند علی را به بیمارستان تهرانپارس آوردند آنها را فقط در بیمارستان تهرانپارس دیدم و دیگر هیچ اطلاعی از آنها نداریم.

مادر علی ادامه داد: خیلی دوست داریم آنها را ببینیم و ازشان تشکر کنیم. از خیلی‌ها تقاضا کردم اگر اطلاعی از آنها دارند، به ما بدهند، ولی هنوز نتیجه‌ای نگرفتیم، دوست دارم آنها را ببینم و دستشان را ببوسم. آنها دو جوان حدوداً ۲۱ ساله بودند که چهره‌شان را تا حدودی به خاطر دارم.

مادر علی خلیلی درباره اولین بیمارستانی که علی را به آنجا منتقل کردند گفت: از مسئولان بیمارستان تهرانپارس تشکر می‌کنم زیرا با وجود اینکه امکانات زیادی در اختیار نداشتند اما اقدامات بسیار خوبی برای جلوگیری از خونریزی و نجات علی انجام دادند.

*علی خونی در بدن نداشت

وی افزود: در بیمارستان تهرانپارس به پدر علی گفته بودند دیگر تلاش فایده‌ای ندارد زیرا در بدن علی خونی وجود ندارد؛ اما فقط لطف خدا و امام زمان(عج) بود که علی را به ما برگرداند.

مادر علی خیلی ادامه داد: وضعیت علی الان خوب است، حرف می زند و قرار است هفته آینده یک عمل جراحی دیگر روی علی انجام شود. حدود ۴۵ روز بود که نمی‌توانست غذا بخورد و از طریق لوله‌ای که به روده او وصل بود غذا به او می‌رساندیم.

وی اضافه کرد: هفته دیگر قرار است به بیمارستان حضرت رسول _(ص) برویم تا به احتمال زیاد عمل جراحی بعدی روی او انجام شود. در حال حاضر مایعات رقیق مانند شربت و ماست می‌خورد اما به گفته پزشکان تا ۲ ماه دیگر به طور کامل می‌تواند غذا بخورد.

مشکل صدای علی تا یک‌سال دیگر ادامه دارد

مادر علی خلیلی با بیان اینکه به گفته پزشکان مشکل حنجره و صدای علی بین ۶ماه تا یک سال ادامه خواهد داشت گفت: دست و پای راست علی هنوز به طور کامل بهبود نیافته است و خوب حرکت نمی‌کند. مسئول کاردرمانی گفته که فعلاً باید با آنها کار شود.

وی افزود: مشکل اصلی علی عفونت ریه او بود که در بیمارستان عفونت ریه‌هایش برطرف شد و تقریباً با سلامت عمومی از بیمارستان مرخص شد.

فکر می‌کردم رسانه‌ای شدن موضوع به صلاح نباشد اما اشتباه می‌کردم

وی با اشاره به موضوع ناراحتی از وزیر بهداشت به دلیل انتشار تصاویر علی در بیمارستان گفت: روز اول به وزیر بهداشت گفتم که حق ندارید این کار را بکنید. دوست نداشتم این موضوع رسانه‌ای شود.

مادر علی خلیلی افزود: اما اشتباه می‌کردم زیرا رسانه‌ها در این راه به من کمک زیادی کردند.

وزیر بهداشت پیگیر تخلف ۲۶ بیمارستان

مادر طلبه ناهی از منکر گفت: وزیر بهداشت پیگیر تخلف ۲۶ بیمارستانی که از پذیرش خودداری کردند است و شنیده‌ام که چند رئیس بیمارستان و پزشک هم به همین دلیل از کار معلق شدند.

وی درباره اینکه وزیر بهداشت مدعی شده است مادر طلبه به او گفته فقط به ۳ بیمارستان مراجعه کرده‌اند، گفت: این حرف وزیر بهداشت درست نبود و در دادگاه تمام مدارک را اعلام خواهم کرد و از همه ۲۶ بیمارستان شکایت دارم و باید پاسخگو باشند.

مادر علی خلیلی گفت: بیمارستان‌های طالقانی و شهدای تجریش را با کمک بستگانم، خودم پیگیری کردم و بقیه بیمارستان‌ها را دوستان علی که به صحت اظهارات آنها اعتقاد دارم پیگیری کردند.

وی در پاسخ به اینکه دوستان علی بدون حضور او و با موتور دنبال پذیرش بودند، افزود: حرف من این است که آیا پدر و مادری که شاهد این صحنه هستند می‌توانند خودشان مجروح را به بیمارستان برسانند؟ پدر علی آن لحظه شوکه شده و حتی حافظه‌اش را از دست داده بود. من به سختی تمرکز کردم و توانستم کاری بکنم.

شکایت از همه بیمارستان‌ها را پیگیری می‌کنم

مادر علی با بیان اینکه برای پیگیری کارها وکیل گرفته‌ایم گفت: غیر از شکایت از ضارب علی، شکایت از همه بیمارستان‌ها را پیگیری می‌کنم.

مشتاق فر افزود: یکبار به دادسرا برای تکمیل پرونده رفتیم. بازپرس پرونده به خوبی ما را راهنمایی کرد و هیچ سنگ‌اندازی در مسیر پرونده نبود. اشد مجازات را برای ضاربان می‌خواهم و اصلاً دوست ندارم آنها را ببینم.

علی خلیلی در ادامه صحبت‌های مادرش گفت: گویا ۵ نفر از متهمان با سپردن وثیقه آزاد هستند.

خانواده ضارب می‌خواست با یک میلیون تومان از ما رضایت بگیرد

علی خلیلی ادامه داد: خانواده ضارب زمانی که در بیمارستان بودم، به آنجا آمدند و یک میلیون تومان را در سینی گذاشته و از خانواده من خواستند رضایت بگیرند در حالی که تاکنون هزینه درمان من بیش از ۴۳ میلیون تومان شده است.

بیمارستان عرفان ۵ میلیون پذیرش را به ما برگرداند

مشتاقی‌فر، در ادامه با بیان اینکه وزارت بهداشت همه هزینه ۴۳ میلیون تومانی بیمارستان را تقبل کرده است گفت: بیمارستان عرفان هم که برای پذیرش ۵ میلیون تومان از ما گرفته بود، این مبلغ را به ما برگرداند و گفتند که هزینه‌های کاردرمانی و گفتار درمانی را هم تقبل می‌کنند.

وی همچنین با بیان اینکه غیر از مشکلات پیش آمده در روز اول و پذیرش علی، در ادامه روند درمان مشکلی پیش نیامد گفت: برای ما فرقی نمی‌کرد که بیمارستان خصوصی یا دولتی باشد بلکه فقط بیمارستانی را می‌خواستیم که متخصص عروق داشته باشد.

مشتاقی‌فر تأکید کرد: اگر هم وزیر بهداشت هزینه‌ها را تقبل نمی‌کرد خودمان آن را پرداخت می‌کردیم زیرا نجات جان علی برای ما مهم بود.

وضعیت اورژانس‌ها افتضاح است

وی افزود: یکی از پزشکان علی به ما گفت چون تجهیزات مورد نیاز برای عمل علی در بیمارستان حضرت رسول(ص) وجود دارد، فقط در این بیمارستان او را جراحی می‌کند، عمل جراحی در بیمارستان خوب بود اما اورژانس این بیمارستان اصلاً وضعیت خوبی نداشت و در کل اورژانس‌ها افتضاح هستند.

مادر علی خلیلی ادامه داد: روزی که به بیمارستان حضرت رسول(ص) رفتیم با وجود اینکه از یک هفته قبل و توسط بیمارستان عرفان پذیرش گرفته بودیم اما با وضع افتضاح اورژانس بیمارستان حضرت رسول(ص) روبه‌رو شدیم و اگر اعتراض نمی‌کردیم قرار بود علی در آنجا بماند تا ۱۰ رزیدنت در اورژانس او را معاینه کنند.

فرقی بین اورژانس خصوصی و دولتی نیست، هیچ‌کدام جوابگو نیستند

وی گفت: یک بیمار بدحال یا تصادفی به امکانات فوری اورژانس بیمارستان نیاز دارد و گر نه در حالات دیگر که این فوریت وجود ندارد. می‌توانیم به پزشک و درمانگاه مراجعه کنیم اما متأسفانه هیچ فرقی بین خصوصی و دولتی بودن اورژانس‌ بیمارستان‌ها وجود ندارد و هیچ‌کدام جوابگو نیستند.

مشتاقی‌فر خاطرنشان کرد: وقتی در پایتخت ما وضع این گونه است در بندرعباس و زاهدان و شهرهای دورافتاده چگونه است؟

با احترام به علاقه علی اجازه دادم به حوزه برود

مادر علی خلیلی درباره ورود علی به حوزه علمیه گفت: با وجود اینکه در خانواده ما تاکنون کسی به حوزه علمیه نرفته بود اما‌ علی به درس خواندن در حوزه علمیه علاقه نشان داد.

وی ادامه داد: من شخصاً دوست داشتم علی دکتر یا مهندس شود اما علی گفت اگر مهندس هم شود باز هم به حوزه علمیه خواهد رفت.

چرا جوانان به راحتی چاقو می‌کشند

مشتاقی‌فر با گلایه از مجلس شورای اسلامی درباره رسیدگی نکردن به موضوع حمل سلاح سرد گفت: چرا اجازه می‌دهند جوانان به راحتی چاقو حمل کنند. باید قانونی وضع شود که مجازات سلاح سرد با سلاح گرم یکسان شود.

وی با اشاره به قتل روح‌الله داداشی که همزمان با فرزندش مضروب شده بود گفت: وقتی مملکت ما نمی‌تواند قهرمان جهان را نگه دارد آیا می‌تواند امثال علی را نگه دارد. روح‌الله داداشی ۵ ساعت قبل از علی فوت کرد اما علی با وجود ۵ ساعت خونریزی زنده ماند.

مادر طلبه ناهی از منکر ادامه داد: از این به بعد هر وقت علی بخواهد از خانه خارج شود ما نگران می‌شویم و بدنمان می‌لرزد.

کمتر از یک روز بعد از حادثه متهمان دستگیر شدند

مشتاقی‌فر درباره عملکرد پلیس درباره این حادثه گفت: نمی‌دانم زمان حادثه پلیس‌ آنجا بود یا نه اما روز بعد در بیمارستان عرفان بودند و تحقیقات کردند.

وی ادامه داد: چون شماره ماشین ضاربان را در اختیار داشتیم تا ظهر همان روز توسط مسئولان امنیتی پلیس، همه ۵ نفر متهمان دستگیر شدند.

مشتاقی‌فر گفت: حرف اصلی من با مجلس است که باید برای رفع این مشکل قانونگذاری کند تا کسی به راحتی چاقوکشی نکند. چرا باید برای یک درگیری ساده بین دو راننده، سریعاً چاقو بکشند. گاهی آینه ماشین‌ها که به هم می‌‌خورد طرف چاقو می‌کشد البته به نظر من بیکاری علت اصلی این معضلات است و اگر بیکاری حل شود بسیاری از این مشکلات هم حل می‌شود.

آیت‌الله صدیقی مانند پدر بالای سر علی گریه می‌کرد

مادر علی خلیلی ادامه داد: بعد از این ماجرا خیلی از مسئولان در بیمارستان به عیادت علی آمدند آیت‌الله کاظم صدیقی،(امام جمعه موقت تهران) یکی از آنها بود که ۲ بار به بیمارستان آمد و مانند یک پدر مرا آرام کرد و به من دلداری می‌داد.

وی ادامه داد: من آیت الله صدیقی را تا حالا فقط در تلویزیون دیده بودم و الان به علی افتخار می‌کنم که چنین استاد و الگویی دارد. ایشان مرا دلداری می‌داد ولی خودش بالای سر علی گریه می‌کرد.

مشتاقی‌فر افزود: آیت الله صدیقی هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ معنوی به ما کمک کرد و دلگرمی خاصی به ما داد.

وی ادامه داد: از همه کسانی که در این مدت به عیادت علی آمدند، حجت‌الاسلام حسینی مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) پسر آیت‌الله اشرفی اصفهانی، مسئولان حوزه علمیه شهر ری، سردار احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، حجت‌الاسلام رئیسی، معاون اول قوه‌قضاییه و آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران همچنین سردار نقدی تشکر می‌کنم.

مشتاقی‌فر: من همیشه این افراد را در تلویزیون یا تصویرشان را در روزنامه‌ها دیده بودم و فکر می‌کردم فقط با افرادی خاص ارتباط دارند و زیاد با مردم کاری ندارند.

مادر طلبه ناهی از منکر با بیان اینکه مردم به ۳ موضوع اساسی احتیاج دارند و آن امنیت، بیمارستان مجهز و بیمه است گفت: اگر این سه مورد رعایت شود بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود.

بیمه تأمین اجتماعی هیچ فایده‌ای ندارد

وی ادامه داد: متأسفانه بیمه‌های ما مخصوصاً تأمین اجتماعی هیچ فایده‌ای ندارد. ما بیش از ۲۸ سال است که بیمه تأمین اجتماعی هستیم ولی آیا تأمین اجتماعی غیر از هزینه‌های جزئی مانند پزشک عمومی، به درد دیگری می‌خورد؟ آیا تأمین اجتماعی هزینه‌های میلیونی ما را تعهد می‌کند؟

علی: اگر تکرار شود باز هم جلو می روم

علی خلیلی نیز گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه، درس خواندن را شروع می کنم و مطمئن باشید اگر روزی این اتفاق تکرار شود باز هم جلو خواهم رفت و به وظیفه خود عمل خواهم کرد.

مادر علی هم گفت: من به علی افتخار می‌کنم. اگر موضوعی او را اذیت نمی‌کرد قطعاً جلو نمی‌رفت و مطمئن هستم که او شاهد اتفاق ناجوری بوده است. من هم اگر شاهد این اتفاق و ایجاد مزاحمت برای آن دو خانم بودم قطعاً جلو می‌رفتم. این موضوع باید برای همه جا بیفتد که باید امنیت وجود داشته باشد.

مردم نسبت به هم بی‌تفاوت شده‌اند

مشتاقی‌فر اضافه کرد: اما متأسفانه مردم ما نسبت به هم بی‌تفاوت شده‌اند ما ایرانی هستیم. اصالت ما این گونه نیست که به هم بی تفاوت باشیم و ما ایرانی ها همیشه به نوعددوستی شهره بوده‌ایم.

وی افزود: چرا باید ۱۵ ماشین از کنار علی بگذرند و توجهی به او نکنند. من از آنهایی که از کنار علی با بی‌تفاوتی گذشتند نمی‌گذرم. شاید اگر آنها زودتر علی را می‌رساندند این عوارض پیش نمی‌آید.

مشتاقی‌فر گفت: آنها بدون توجه به علی از مقابل او عبور کردند و با خود فکر نکردند که شاید کسی که روی زمین افتاده، برادر یا فرزند خودشان باشد. دوستان علی گفتند خودمان را حتی جلوی خودروها می‌انداختیم اما آنها توجهی نمی‌کردند.

مشتاقیفر در پایان با تشکر از خبرگزاری فارس در انعکاس و پیگیری مشکل فرزندش، گفت: هیچ علاقهای نداشتم با رسانهها مخصوصاً خبرگزاریها مصاحبه کنم زیرا فکر میکردم بسیاری از آنها دروغ میگویند یا خواستههای خود را منتشر میکنند.اما خبرگزاری فارس اظهارات من را بدون کم و زیاد کردن منتشر کرد. خبرگزاری فارس یک رسانه صادق است و خدارو شکر میکنم که یک رسانه وجود دارد که میتوان به آن اعتماد کرد.