«هاتف شهر»منحل شده اما مجموعه‌های ورزشی شهرداری را اجاره می دهد

گروه اجتماعی-علی رضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به این که شورای شهر با واگذاری مجموعه های ورزشی شهرداری به بخش خصوصی در سال های گذشته مخالف است، عنوان کرد: این مجموعه ها متعلق به مردم است و امکان واگذاری آن به سازمان فرهنگی هنری یا شرکت های زیرمجموعه آن وجود ندارد.

 

وی با بیان این که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در قالب شرکت هاتف شهر این مجموعه ها را به بخش خصوصی واگذار کرد، گفت: این در حالی است که بر اساس مصوبه شورای شهر هاتف شهر باید در سال 89 منحل میشد.این به معنی این است که حتی فعالیت شرکت هاتف شهر نیز در حال حاضر بر خلاف قانون است.

 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اجاره دادن مجموعه های ورزشی به بخش خصوصی با چند دست واسطه به عنوان سومین تخلف صورت گرفته در مورد این مجموعه ها اذعان کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سال گذشته مقرر شد تمامی مجموعه ورزشی های شهرداری از سازمان آتش نشانی تا سازمان ورزش و سازمان فرهنگی و هنری تعرفه واحدی را برای برگزاری کلاس های ورزشی دریافت کنند.در صورتی که مبلغی بالاتر از تعرفه های مصوب دریافت شود نیز تخلف است.

دبیر با ابراز تاسف نسبت به تخریب مجموعه های ورزشی که توسط بخش خصوصی اداره میشده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 60 مجموعه ورزشی که در دست بخش خصوصی بوده و سازمان ورزش این مجموعه ها را دوباره تحویل گرفته همه دچار آسیب های جدی شده اند این در حالی است که مبلغی حدود 48 میلیارد تومان برای نگاهداشت مجموعه های ورزشی شهرداری در بودجه سال گذشته مصوب شده و تخصیص یافته بود.

عضو ورزشکار شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا شورایاری ها ظرفیت اداره مجموعه های ورزشی شهرداری را دارند یا خیر عنوان کرد: در صورتی که شورای شهر تشخیص دهد از دید ما شورایاری ها این طرفیت را دارند. موضوع اداره مجموعه های ورزشی شهرداری توسط شورایاری ها موضوعی است که باید در کمیسیون فرهنگی کارشناسی شود.