تامین ناوگان اتوبوسرانی پایتخت توسط بخش خصوصی/اتوبوس‌ها پر کار می‌شوند

گروه اجتماعی-سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار افکارنیوز با اعلام خبر جذب یک هزار میلیارد اوراق مشارکت توسعه حمل و نقل در بخش مترو در روزهای پایانی سال گذشته، عنوان کرد: برای سال جاری نیز در حوزه جذب اوراق مشارکت که دولت دستور آن را بجای بدهی های خود صادر کرده است برنامه هایی داریم.

وی با اشاره به این که رویه جدیدی را برای جبران کمبود اتوبوس در شهر تهران در نظر گرفته ایم، خاطرنشان کرد: پیشنهادی به شورای شهر تهران ارایه دادیم و شورا این پیشنهاد را مصوب کرده است. بر اساس این پیشنهاد شرکت های خصوصی اقدام به تامین اتوبوس کرده و به ناوگان اتوبوسرانی وارد  می کنند. شهرداری بر اساس کیلومتر طی شده به این شرکت ها هزینه پرداخت می کند.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که در صورت اجرایی شدن این رویه ابزار کار یعنی خودرو ارایه دهنده خدمت، در حوزه اتوبوسرانی همانند تاکسیرانی خصوصی می شود، گفت: شورای شهر تعرفه بلیت مسافر را تعریف کرده و این موضوع برای مسافران منجر به تغییر در قیمت ارایه خدمات نمی شود. لذا هر شرکتی که برنده مناقصه شد بر اساس کیلومتر طی شده هزینه خدمتی را که ارایه کرده است دریافت می کند.

تشکری هاشمی ادامه داد: طبیعتا درآمد شرکت خصوصی ارایه دهنده خدمت موکول به ارایه بیشتر خدمت است لذا دیگر شاهد کم کاری راننده های اتوبوس در برخی مناطق که با وسعت و کمبود مسافر مواجه هستند، نیستیم.

معاون شهردار تهران در پایان با اشاره به این که به نظر می رسد این روش سرمایه گذاری جدید و مناسبی در حوزه تامین اتوبوس در شهر است، گفت: سال گذشته روند اجرایی شدن این رویه جدید را آغاز کرده و خوشبختانه شاهد استقبال خوبی بوده ایم.