فرمانده انتظامي شهرستان ابهر از دستگيري فردي كه يك ساختمان شش طبقه را به بيش از ۴۰ نفر فروخته و از اين طريق مبلغ ۹ ميليارد ريال كلاهبرداري كرده بود، خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد اکبری‌کنعان با اعلام این خبر افزود: راز کلاهبرداری این متهم زمانی فاش شد که چند نفر برای تحویل واحدهای خریداری شده خود به این ساختمان مراجعه و متوجه شدند واحدها به چند نفر دیگر نیز فروخته شده است، به همین خاطر راهی اداره آگاهی شهرستان ابهر شدند تا از فروشنده آن شکایت کنند.

وی ادامه داد: یکی از شاکیان در تشریح ماجرا به مأموران این‌گونه گفت: زمانی که به دنبال خرید یک باب مغازه بودم متوجه شدم فردی قصد دارد یکی از مغازه‌های ساختمان خود را که تازه‌ ساخت و از موقعیت خوبی برخوردار بود را به فروش برساند، به همین خاطر با فروشنده وارد معامله شدم و با پرداخت ۳۵ میلیون تومان، قرارداد را نوشتیم، اما بعد از مدتی که برای تحویل گرفتن مغازه رفتم از فروشنده خبری نبود و متوجه شدم که این مغازه به چند نفر دیگر نیز فروخته شده است.

فرمانده نیروی انتظامی ابهر با بیان اینکه مأموران در تحقیقات خود دریافتند صاحب این ساختمان، مغازه‌ها و واحدهای آن را به بیش از ۴۰ نفر فروخته است، گفت: با اطلاعات به دست آمده، متهم به نام «م ح» شناسایی و پلیس به محل زندگی وی اعزام شد اما وقتی به خانه متهم وارد شدند اثری از وی نبود.

به گفته وی، متهم پس از اطلاع از شکایت مالباختگان، شهرستان ابهر را ترک و متواری شده بود که ماموران با شناسایی مخفی‌گاه متهم در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامي ابهر با بيان اينكه متهم پس از دستگيري به پليس آگاهي منتقل شد، خاطرنشان کرد: وي پس از رويارويي با شاكيان، به كلاهبرداري ۹ ميليارد ريالي خود به اين شيوه اعتراف کرده كه موضوع در حال رسيدگي است.