۱۶ بهمن ماه سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری ۱۱۱ هفت چار به مأمورین اعلام کرد که کیف جیبی اش حاوی عابربانک به شیوه جیب بری سرقت شده و سارق یا سارقین اقدام به برداشت غیرمجاز تمامی موجودی داخل حساب عابربانک وی به مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کردند.

پرونده در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «جیب بری» و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۱۸ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "  هنگام مراجعت به محل کار خود سوار اتوبوس های BRT به سمت سه راه آذری شدم، در آنزمان متوجه سرقت کیف جیبی خود نشدم تا اینکه در مسیر بازگشت به خانه و هنگام خرید برای منزل متوجه مفقود شدن کیف خود شدم، ابتدا تصور می کردم که کیف را در محل کار خود جای گذاشتم اما در ساعت ۱۸:۳۰ و با آمدن پیامک برداشت پول از حساب !! متوجه شدم که کیف جیبی ام سرقت شده و فرد یا افرادی با استفاده از رمز کارت که بر روی نوشته شده اقدام به برداشت تمامی پول داخل حساب کردند.

تحقیقات پلیسی

با بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته، کارآگاهان موفق به شناسایی یک مغازه طلافروشی در خیابان امین الملک شدند، با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته، کارآگاهان موفق به شناسایی دو نفر شدند که با مراجعه به طلافروشی اقدام به خرید سکه طلا کرده بودند.

صاحب مغازه طلافروشی با مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته ی مغازه خود اقدام به شناسایی یک نفر از این دو نفر کرد و عنوان داشت: این شخص بنام عیسی در محدوده خیابان امین الملک به عنوان پیک موتوری اقدام به جابجایی مسافر و یا بسته برای اهالی بازار می کند.

 

اظهارات پیک موتوری

با شناسایی این شخص بنام عیسی، تحقیقات از وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت، عیسی در اظهاراتش با تأیید مراجعه خود و فرد دیگری به مغازه طلافروشی و خرید سکه طلا به کارآگاهان گفت: روز حادثه  منتظر مسافر بودم که جوانی با لهجه مخصوص یکی از شهرهای غرب کشور به من مراجعه و عنوان داشت: ی خواهم همسرم را طلاق بدم و به همین علت و برای پرداخت مهریه، نیاز به خرید سکه طلا دارم"، به این بهانه از من خواست تا او را به یک پاساژ طلافروشی ببرم. ایشان را به یک پاساژ جهت خرید طلا بردم اما ایشان پس از دقایقی از پاساژ بیرون آمد و گفت: اینجا اذیت می کنند. ناگهان یادم آمد که صاحب یک مغازه طلافروشی را بنام آقای.... می شناسم که چندین بار به عنوان مسافر او را سوار موتور کرده بودم. به این شخص پیشنهاد دادم که سکه را از آقای... خریداری کند و او نیز با راهنمایی بنده به مغازه آقای... در داخل پاساژ آمد و بعد از خرید سکه از مغازه و پاساژ بیرون آمد، من صرفا پول کرایه ام را گرفتم و هیچگونه شناختی از این شخص ندارم.

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ،  گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و به دلیل شناسایی و دستگیری متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصویر به دست آمده از متهم، از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است، لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی صاحب تصویر شده و اطلاعی در خصوص هویت و یا مخفیگاه و محل های تردد این شخص دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ۲۱۸۶۵۹۶۷ در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.