رييس دانشگاه هنر اصفهان گفت: عوامل خروج ۶۰۰ ميليون تومان پول از حساب دانشگاه دستگير شدند.

فرهنگ مظفر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در نیمه دوم مردادماه به فاصله یک روز از حساب دانشگاه حدود ۶۰۰ میلیون تومان پول خارج شده بود در واقع پولی از حساب خزانه به فاصله یکی دو روز وارد حساب دانشگاه شده و سپس از این حساب خارج شده بود.

وی افزود: دانشگاه نیمه تعطیل بود و ظرف یک روز متوجه این اتفاق شدیم. دو چک را از طریق دو شعبه بانکی یکی در شهرکرد و دیگری بانک ملی شعبه فرودگاه اصفهان نقد کرده و پول را از حساب دانشگاه درآورده و به حساب شخصی خودشان انتقال داده بودند. در این حادثه رد دو نفر را پیدا کردیم که یکی راننده دانشگاه بود و این کار به اسم او انجام شده بود و دیگری هم یک فرد ناشناس در شهرکرد بود.

مظفر بیان کرد: بلافاصله مقامات امنیتی، حراست دانشگاه، اطلاعات و دادستانی در جریان قرار گرفتند و ظرف یک روز طبق کل اسنادی که از این راننده داشتیم، وی ممنوع الخروج شد و اقدامات امنیتی لازم درباره همه مسائل انجام گردید.

وی اضافه کرد: احتمال می‌دادیم فردی در امور مالی به راننده خبر داده که ظرف این یکی دو روز پول به حساب دانشگاه آمده است. بلافاصله این جریان توسط نیروهای امنیتی پیگیری شد. قرار شد مساله مسکوت بماند و آنها خواستار شدند، بدون سر و صدا موضوع پیگیری شود، چون اگر افراد مطلع می‌شدند، موضوع پیچیده‌تر می‌شد و خطر از دست دادن مبلغ وجود داشت و بهتر بود مساله به صورت مدیریتی و امنیتی رفع شود.

رییس دانشگاه هنر اصفهان خاطرنشان کرد: اداره آگاهی اصفهان و شهرکرد هم غیرمستقیم در جریان بودند و در نهایت با خانواده مظنون و دیگران صحبت شد و فرد خود را هفته پیش تسلیم کرد، چون ردش را گرفته بودند و قبل از آن، یکی از دوستانش در تهران گرفتار شده بود. راننده پول را به سکه و ارز تبدیل کرده بود، اما چون نیروهای امنیتی به او نزدیک شده بودند، خودش را تسلیم کرد و سپس ظرف یکی دو روز در اوایل هفته گذشته، نام تمام دوستانش را گفت.

وی ادامه داد: همکاران این فرد در داخل و بیرون دانشگاه که اطلاعات حساب را به او داده بودند، دستگیر شدند و با تلاش نیروهای امنیتی، آگاهی و دادستانی تمام اموال دانشگاه برگشت و اختلاسی که می‌توانست به لحاظ اعتباری و مالی به دانشگاه آسیب برساند، ظرف کمتر از یک ماه با همکاری دوستان به ویژه دادستانی اصفهان و نیروهای اگاهی و امنیتی برطرف شد.

مظفر گفت: مجرمان پشيمان شدهاند. آنها غيرحرفهاي بودهاند، اما زيركانه كار كردهاند. خواستيم اطلاع رساني كنيم تا حقيقت موضوع مشخص شود. موضوع چندان پيچيده نبود و افراد، آماتور و جزء كارمندان غيررسمي دانشگاه بودند و قرار بود پيش از دستگيري عوامل موضوع رسانهاي نشود.