هشدار چمران نسبت به عدم تعطیلی معادن شن و ماسه

مهدی چمران در دویست پنجاه و پنجمین جلسه شورا با اعلام هشدار به نهاد‌های مسئول در شهر تهران گفت: متاسفانه موضوع معادن شن و ماسه در منطقه 18 به فراموشی سپرده شده است حال آنکه این معادن می‌بایست خیلی قبل تر تعطیل می شد. از اینرو به استانداری، فرمانداری، وزارت صنایع و معادن و نیروی انتظامی هشدار می‌دهیم که هر چه زودتر اقدام به تعطیلی این معادن کنند که در غیر اینصورت به روش‌های دیگر متوسل خواهیم شد.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر امروز به سبب شرایط جوی مشکلات این معادن فراموش شده است در روزهای آینده که مشکلات گرد و غبار ناشی از این معادن جان شهروندان را به لبشان می‌رساند چگونه حل خواهد شد.

 

چمران ادامه داد: در همین بارندگی‌های اخیر فاصله رودخانه کن با این گودهایی که برداشته شده به 3 متر رسیده که اگر به این امر رسیدگی نشود خطر سیل یک تهدید بالقوه خواهد بود.

 

چمران با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری در خصوص قاچاق کالا نیز گفت: همانطور که ایشان فرمودند در رابطه با قاچاق کالا آنگونه که باید برخورد نمی‌شود.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: چندی پیش هم ما نیز به وجود میوه‌های قاچاق اشاره کرده بودیم که واقعا مایه شرمندگی است، در کشوری با این امکانات و زیر بنای کشاورزی برخی میوه قاچاق می‌کنند.

 

چمران تاکید کرد: میوه قاچاق نمی‌بایستی پیدا شود و ما انتظارمان از شهرداری تهران این است که این موضوع را دنبال کنند.

 

وی در ادامه افزود: نکته دیگری که باید یاد آوری کنیم بحث خرید‌های خارجی است که خوشبختانه شهرداری تهران در خصوص عدم خرید‌های خارجی و حمایت از تولیدات داخلی جهت گیری خوبی داشته و این قاعده را رعایت کرده است. امیدواریم همه سازمان‌ها از خرید مواد خارجی که نظیرش در کشور تولید می‌شود خودداری کنند.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به افتتاح نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: بعد از سالها و بعد از تحمل و رنج و مشقت‌های فراوان با تلاش مدیریت شهری نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب منتقل شد و امیدواریم ثمرات خوبی هم به همراه داشته باشد.

 

چمران در ادامه به ذکر وقایع تاریخی ایام هفته پرداخت و گفت: روز 10 اردیبهشت مصادف با روز ملی خلیج فارس است. نامی که همواره با ایران عجین شده و از قرن‌های گذشته نیز مطرح بوده است. نام خلیج فارس هیچگاه از ایران جداشدنی نیست و توطئه‌هایی هم که دشمنان براه می‌اندازند و عده‌ای تهییج می‌شوند سودی برای آنان نخواهد داشت.

 

وی ادامه داد: جا دارد بار دیگر از مردم فهیم ایران زمین تشکر کنیم که در دور دوم انتخابات مجلس حضوری پر شور داشتند و حماسه خود را کامل کردند.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: روز 11 اردیبهشت نیز مصادف است با روز کارگر که این روز را به همه عزیزانی که در مسیر سازندگی و پیشرفت کشور با فکر و بازوانشان تلاش می‌کنند تبریک می‌گویم و امیدواریم هر روز در مسیر ارتقا زندگی و رفاه اجتماعی این عزیزان تلاش کنیم.

 

چمران گفت: ما هم کارگرانی هستیم که برای ملتمان ایستاده‌ایم و باید بهترین وجه کار خود را برای آنان انجام دهیم.

 

وی در ادامه اظهار داشت: امروز نیز مصادف است با روز معلم ، سالروز شهادت استاد و فیلسوف بزرگ شهید مطهری.

چمران اضافه کرد: این روز را به همه معلمان تبریک می گوییم و امیدواریم این افراد در ساختن نسل آینده توانمندتر از گذشته جلو بروند و موفق شوند.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره ابعاد شخصیتی شهید مطهری گفت: استاد مطهری یکی از نمونه‌هایی بود که با حذف او جایگزینی برایش پیدا نشد و ما کمبود او را به شدت احساس می‌کنیم.

 

چمران همچنین پیشاپیش عید بزرگ مبعث را نیز به همه مسلمانان جهان تبریک گفت و افزود: امیدواریم با پیروی از تعالیم پیامبر بزرگ اسلام و قرآن مجید همه ملت های آزاده از زیر یوق ظلم رهایی یابند.