انهدام 12 باند توزیع مواد مخدر در پایتخت

سرتیپ دوم پاسدار قادر کریمی، در تشریح خبر فوق گفت: با توجه به اینکه دستگیری و برخورد با قاچاقچیان، خرده فروشان و معتادان متجاهر یکی از دغدغه های اصلی شهروندان تهرانی است، پلیس تهران بزرگ با اجرای مرحله دوم این طرح در سال 95 اقدامات خود را آغاز کرده و در این زمینه ضمن شناسایی نقاط آلوده به توزیع و مصرف مواد مخدر موفق به انهدام 12 باند و شبکه گسترده توزیع و خرده فرشی مواد مخدر سنتی و صنعتی  شد.

وی افزود: در سال‌‌های اخیر آمار رو به رشد وجود معتادان متجاهر و خطرناک در سطح شهر باعث شد تا این موضوع به یکی از دغدغه های اصلی مردم و پلیس پایتخت بدل شود که در این راستا با هماهنگی های انجام شده از سوی مقام قضایی طرح مذکور در قالب طرح امنیت و آرامش، همچون سال های قبل به اجرا درآمد.

سردار قادر کریمی، با اشاره به این مطلب که معتادان متجاهری که از اطراف شهر تهران به سمت پایتخت روی می آورند بارها و بارها از سوی پلیس جمع آوری شده اند، اظهار داشت: این دسته از افراد به خاطر نبود امکانات کافی و محل نگهداری مناسب دوباره به چرخه اعتیاد و جرم باز می گشتند اما خوشبختانه در سال جدید با توجه به همکاری خوب مقامات قضایی و ارگان های مرتبط همچون شهرداری، این اتفاق روی نداده و تمامی معتادان دستگیر شده به کمپ های مجاز ترک اعتیاد منتقل شده و تحت درمان قرار خواهند گرفت.

جانشین رییس پلیس پایتخت تصریح کرد: در طرح مذکور ضمن پاکسازی نقاط آلوده به توزیع و مصرف موادمخدر و روانگردان در عملیاتی هماهنگ و ضربتی 6 قاچاقچی دستگیر و از آنان مقدار 270کیلو گرم انواع مواد مخدر و روانگردان کشف و ضبط شد.

وی همچنین با بیان اینکه در طرح 48 ساعت گذشته 330معتاد متجاهر جمع آوری و 12کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی از توزیع کنندگان و خرده فروشان کشف شد،اظهار داشت:مواد فروشان پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بازجویی های پلیسی در اختیار مقام قضایی قرار می گیرند و معتادین نیز پس از پالایش و بررسی های اولیه و همچنین کنترل آنها از نظر اجتماعی و روانی، به کمپ های ترک اعتیاد مجاز منتقل خواهند شد.

سردار کریمی، در ادامه به آمار عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و اظهار داشت: طی عملیات های جداگانه ای که از سوی ماموران مبارزه با مواد مخدر انجام شده است، تا کنون 6 هزار 171 خرده فروش؛توزیع کننده؛ قاچاقچی و حمل کننده مواد مخدر دستگیر و 2 هزار و 273 معتاد متجاهر نیز جمع آوری شده اندکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20درصد در این زمینه افزایش دستگیری داشته ایم.

وی در ادامه از کشف یک تن و 560 کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سالجاری تاکنون توسط ماموران مبارزه با مواد مخدر پلیس پایتخت خبر داد و افزود: این مقدار کشفیات نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش  دارد.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در پایان ضمن تقدیر از همکاری خوب مردم در شناسایی نقاط آلوده و معرفی متهمان به پلیس اعلام داشت:طرح های امنیت و آرامش در سال جدید به قوت خود باقی است و شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد مجرمانه که هنجارهای اجتماعی را مورد تهدید قرار می دهد، بلافاصله با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.