روزهای پایانی حضور قالیباف در بهشت و زمزمه تغییر در شهرداری تهران

گروه اجتماعی-  به گزارش خبرنگار شهری افکار نیوز، در شهرداری تهران باز هم زمزمه تغییر به گوش می رسد. شنیده ها حاکی از این است که محمد باقر قالیباف شهردار تهران قصد دارد پس از اتمام نمایشگاه کتاب در تهران تغییراتی را در رده معاونان خود به وجود آورد.

 

 در روزهای پایانی سال گذشته نیز تغییراتی  در سطح شهرداران مناطق صورت گرفت که ناصر امانی معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران دلیل آن را جوانگرایی و حضور در مجلس شورای اسلامی خوانده بود و تاکید کرده بود این تغییرات دامن معاونان را نمی گیرد.

 اما به نظر می رسد شهردار تهران این تغییرات را به ماه ها ابتدایی سال جدید موکول کرده است.

تغییرات در شهرداری تهران در حالی است که همواره اعضای شورای شهر از یکباره و بی قاعده بودن آن اعتراض کرده و گفته اند حداقل اعضای شورای شهر باید دلیل این تغییرات را بدانند.

این موضوعی است که علی رضا دبیر در صحن شورای شهر هنگام شنیدن تغییر برخی از شهرداران مناطق در سال 94 عنوان کرده بود.

اعضای شورای شهر ، امید داشتند با تصویب بند 4 تبصره 30 برنامه ششم توسعه که همچنان تصویب نشده باقی مانده است، شهرداری‌ها از جمله شهرداری تهران مشمول مقررات اداری، استخدامی، مالی و معاملاتی شوند که به پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت کشور به تصویب هیات وزیران می رسد. اما با حذف این بند از برنامه شش توسعه امیدها برای قاعده مند شدن تغییرات در شهرداری ها بی حاصل ماند.

حال با توجه به این که محمد باقر قالیباف آخرین سال حضور در بهشت را سپری می کند این سوال بزرگ مطرح است که با حجمی از پروژه های نیمه تمامی که شهرداری تهران قول اتمام آن را تا پایان سال داده است آیا سه تغییر بزرگ در ابتدای سال 94، در انتهای این سال و در صورت تغییر برخی از معاونان در ابتدای سال 95  به معنی اداره کردن شهر با نگاهی تخصصی است یا با نگاهی دیگر؟