کارشناسان انگلیسی در بررسی‌های خود دریافتند والدین با اختصاص دادن زمان طولانی به کار کردن با گوشی‌های هوشمند در طول روز از فرزندانشان غافل شده و یکی از پیامدهای این دل‌مشغولی عصر مدرن این است که کودکان این قبیل پرد و مادرها به هنگام ورود به مقطع ابتدایی نمی‌توانند به درستی صحبت کنند و فاقد مهارت‌های گفتاری لازم هستند.

 

به گفته این کارشناسان، تقریبا یک سوم کودکان مقطع اول دبستان برای حضور در کلاس‌های درس آمادگی ندارند، در مهارت‌های اجتماعی از عملکرد خوبی برخوردار نیستند و همچنین مشکلات گفتاری دارند.

 

معلمان نیز هشدار دادند کودکانی که والدینشان زمان زیادی را صرف کار با گوشی هوشمند می‌کنند با کمبود توجه و ناتوانی در تعامل با دیگران روبرو می‌شوند.

 

به گزارش روزنامه تلگراف، کارشناسان تاکید دارند: برخی از دانش آموزان مقطع اول ابتدایی برای حضور در مدرسه آمادگی ندارند و نمی‌توانند به خوبی صحبت کنند چرا که شرایط خانوادگی در کنار افزایش کاربرد گوشی‌های همراه و دیگر فناوری‌های مشابه موجب می‌شود والدین زمان کمتری را صرف گفت‌وگو و گپ زدن با فرزندانشان کنند و تاثیر سوء این بی‌توجهی در مهارت‌های اجتماعی کودک مشهود است.