مصرف این میوه ها برای حفظ سلامتی ضروری هستند

الهام عبدالقیاسی گفت: گروه میوه‌ها در کنار 4 گروه اصلی غذایی که شالم گروه نان و غلات،‌سبزی‌ها، شیر و لبنیات،‌گوشت و حبوبات می‌شود به همراه قندها و چربی‌ها قرار دارد.

وی افزود: مواد غذایی هر یک از این گروه‌ها ارزش غذایی یکسانی دارند و می‌توانند در صورت رعایت مقدار مصرف با یکدیگر جابجا شوند.

عبدالقیاسی گفت: در گروه میوه‌ها که شامل انواع میوه، آبمیوه‌های طبیعی، کمپوت میوه و میوه‌های خشک شده است، میزان مورد نیاز مصرف روزانه 2 تا 4 واحد است.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: گروه میوه‌ها مملو از ویتامین A.C پتاسیم، منیزیم، فیبر و مواد معدنی است که برای محافظت از بدن در برابر عفونت، سلامت پوست، سیستم گوارشی و رفع یبوست، ترمیم زخم و تقویت بینایی لازم است.

وی افزود: میوه‌ها همچنین دارای خاصیت آنتی‌ اکسیدانی در پیشگیری از ابتلا به سرطان دارند.

عبدالقیاسی در مورد مصرف روزانه گفت: منظور از یک واحد، یک میوه متوسط شامل سیب، موز، پرتقال یا گلابی یا نصف برخی از میوه‌ها مثل گریپ‌فروت یا نصف نصف لیوان از میوه‌های ریز مثل توت،‌ انگور،  انار و در صورتی که میوه به صورت کمپوت باشد نصف لیوان و میوه خشک شده به اندازه یک چهارم میوه و در مورد آبمیوه طبیعی سه چهارم لیوان مدنظر است.

این کارشناس تغذیه گفت: میوه‌ای سرشار از ویتامین C هستند که در مرکبات بیشتر است و میوه‌هایی که رنگ زرد، نارنجی و قرمز دارند مثل سیب، زردآلو، طالبی مملو از ویتامین A هستند و میوه‌های دیگر مثل سیب، گلابی، توت، گیلاس، انگور و هندوانه نیز از میوه‌های توصیه شده برای مصرف است.